Totaal aantal pageviews

zaterdag 5 augustus 2017

Redders

Toen we deze week 's avonds naar het strand gingen, het strand van Egmond, zagen we al van verre een oploopje. Er stonden aardig wat mensen te kijken.
Het bleek dat de reddingsbrigade aan het oefenen was, tenminste dat denken we, dat het een oefening was bedoel ik.
We stonden even te kijken en liepen toen verder. Op de terugweg waren ze nog steeds bezig en zagen we hoe de boot uit het water werd getrokken. Het verliep allemaal heel soepel. Prachtig om te zien.


Ik vind het zo stoer en bewonderenswaardig. Mannen en vrouwen die levens van badgasten en varensgasten proberen te redden. En ja, natuurlijk moet zoiets geoefend worden


Mij is als kind bijgebracht dat met de zee niet valt te spotten. Ook niet op een prachtige, rustige, zomerse dag. Ik kan er ook nooit zo goed tegen als ik ouders uitgebreid zie liggen aan het strand, terwijl hun kinderen in het water spelen. Ik vind je moet blijven kijken.


Ik heb een hele tijd zitten snuffelen op de site van de KNRM. Klik
Respect voor deze mannen. Voor deze professionele vrijwilligers. Diep respect!

9 opmerkingen:

KnutzEls zei

Stoere mannen en vrouwen!

Anoniem zei

Wij letten om en om op. Maar stiekem vond ik dat ik altijd beter oplette.

Neeltje zei

Hoe prachtig de zee ook is, zo verradelijk kan diezelfde zee ook zijn.

miekequilt zei

Helemaal met je eens, Bertie. Zagen net nog een meisje helemaal alleen in een kano in een kanaal. Hooguit acht jaar, geen zwemvest aan. Niemand verder te zien. Ik houd erg van water, maar je moet (als ouder) wel alert zijn.

Marthy zei

Als kind zaten wij in de zomervakantie dagen, weken aan strand en ik heb ze heel wat uit zien varen, meestal voor oefeningen. Als het stormde ging ik met mijn broers naar het duin om vanaf daar naar de storm te kijken en dan gebeurde het nog welleens dat ze echt uit moesten varen. Ik leerde reddingszwemmen bij de reddingsbrigade.

Jeanne zei

Je kunt die vrijwilligers niet genoeg respecteren. Zij moeten er heel wat vrije tijd in steken om hun kennis (o.a. BHV - EHBO) actueel te houden. Petje af!

Sjoerd zei

Ik kan me alleen maar bij je aansluiten. Ik heb ook een diep respect voor deze mensen.

Happy Earl Grey zei

Familie van mij zit bij de reddingsbrigade en het mooie is dat het van vader op zoon en nu weer op kleinzoon gaat. Ik heb een stoere familie hahaha
Groetjes El

lien zei

Indrukwekkend om eens van dichtbij te zien!