Totaal aantal pageviews

dinsdag 22 augustus 2017

En verder in Keulen...

Wat zal ik verder nog eens vertellen en/of laten zien van Keulen?
We waren er vrij kort. Vrijdagmiddag en avond en zaterdag de hele dag en avond. Zondagmorgen zijn we naar huis gegaan, want we voelden ons allebei heel erg krakkemikkig en dan heeft het weinig zin om te blijven. Op de heenweg hebben we uren in files gestaan en dat voorkwamen we door op zondag  terug te rijden.  Thuis gekomen zijn we allebei heel snel naar bed gegaan. Bleeeh!


Wat me heel erg opviel was dat er op straat, maar bijvoorbeeld ook in de U-bahn veel gedronken werd. Heel veel mensen met bier of iets anders in de hand. Langs de Rijn bleven die flessen gewoon staan. Lekker makkelijk. Later zag ik een man die flessen aan het ophalen was. Een grote tas achterop zijn fiets en twee tassen aan het stuur. Ik denk dat hij ruim beleg voor zijn brood verdiende en misschien het brood zelf ook wel.

Ik ben niet veel in Duitsland geweest, behalve in Berlijn. Wat me in Berlijn opviel, viel me hier ook op. Op iedere muur is geschilderd, geklad. Soms mooi, soms lelijk, vaak grappig. Ik kijk dan m'n ogen uit, echt. Het is dus niet alleen een Berlijns verschijnsel .

Kijk, hier is ongetwijfeld een kaboutertje bezig geweest. Op een stoeprand nota bene. Ik denk dat hij er net bij kon.

Ik vond het leven tamelijk relaxed in Köln en dat vond dit stel waar we een praatje mee maakten blijkbaar ook




Ze kwamen uit Spanje en de levensvreugde spatte er van af. Hierna gingen ze naar Nederland, maar ze wilden geen grote stad. Ik heb ze Zeeland aangeraden en Friesland.



En ook dit is een voorbeeldje van relaxed leven. Vind ik.

9 opmerkingen:

Marlou zei

Goedemorgen Bertiebo...

ontbijt tot 18 uur!
Dat wil ik ook wel.

Ik ben ook wel eens in Keulen geweest.
Vond het een mooie stad, maar Berlijn ... dat vind ik écht een gave stad.
Wat leuk, dat jou muurschilderingen ook opvallen.
Dat kaboutertje is wel heel bijzonder...

Groetjes!
Marlou

.

Unknown zei

Dat kaboutertje keek ik vroeger naar : Pumuckl. Nostalgie, net als de duitse sesamstraat en programma mit der maus

Het lieve leven... zei

hihi...das zeker relaxed!! Leuk dat stel...mooie uitstraling! Liefs Petra

Matroos Beek zei

Mooi logje. Hopelijk ondertussen weer de oude?

Anoniem zei

Zeggen ze ook nog dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben! :-)
Berlijn ken ik alleen maar van voordat de muur viel, dus eigenlijk tijd om er snel naartoe te gaan.

Mrs. T. zei

Hahaha, ontbijt tot 18.00 uur. Heerlijk!

schrijfselsvanmij zei

In Duitsland bestaat geen AOW, mensen die maar een klein pensioentje hebben moeten blijven werken om in hun levensonderhoud te voorzien. Mensen die een zogenaamde mini-job hebben van 450 € kunnen daar ook niet van rondkomen. Vandaar de velen die dag in dag uit statiegeldflessen verzamelen. Ook dat is Duitsland .....

Alet Venhuizen zei

Als toerist eigenlijk nog nooit in Duitsland geweest. Leuk om jouw belevingen te lezen.

Onliemie zei

Ben ook niet echt een Duitslandfan. Met Zeeland en Friesland heb je hen naar mooie delen van Nederland gestuurd. Nu ja, Nederland is overal wel mooi.