Totaal aantal pageviews

maandag 14 augustus 2017

Podcast

Podcast... mijn vriendin M.  had al eens vaker gezegd dat het zo leuk is om podcast te luisteren. Maar ik wist helemaal niet hoe en waar.
Tot onze dochter vorige week zei: 'Mam, dat is leuk. Echt iets voor jou. Ik zet het wel even op je telefoon'.
En dat deed ze.
Nou, inderdaad, het IS leuk.
Ik heb nog niet veel ervaring, maar tijdens mijn verplichte wandeling lekker luisteren naar De Grote Harry Bannink Podcast, dat is echt fijn.
Ik kijk ook om me heen hoor, het eerste deel van de wandeling alleen maar.
Maar daarna...
Déze Podcast is gemaakt door Gijs Groenteman.
Hij interviewt allerlei mensen die iets met Harry Bannink te maken hebben gehad.  Heerlijk  om te horen. Uitgebreide gesprekken met af en toe een mooi nummertje er tussen door. Met trouwens ook geweldige teksten. Van Willlem Wilmink bijv. of Annie M.G .
Kortom, er is een wereld voor me open gegaan. En dit is nog maar het begin.

Ik had alleen een probleem met oordopjes. Op een of andere manier past het oordopje niet in mijn linkeroor. Afwijkend oor denk ik, al was ik me daar tot nu toe niet van bewust. Ik heb ook wel zo'n koptelefoon ding, maar ik vind het net zo makkelijk om de telefoon naast mijn oor te houden.

10 opmerkingen:

miekequilt zei

Grappig, mijn vriendin adviseerde mij ook om podcasts te beluisteren. Omdat ik ergens over Gijs Groenteman las, heb ik ook de app geïnstalleerd. Lijkt me leuk bij lange autoritjes ( en die maken we regelmatig).

Matroos Beek zei

Ik hoorde al veel laaiend enthousiaste reacties maar zelf heb ik het nog niet geprobeerd. Misschien toch maar eens wagen...

KnutzEls zei

Heerlijk, heb er diverse. O.a. van de Sandwich op zondagochtend. Ook fijn om bij in slaap te vallen.

Anoniem zei

Je hoort er inderdaad veel positiefs over, leuk dat het jou zo goed bevalt. Zelf heb ik er geen ervaring mee, ik mis het niet. Thuis en in de auto luister ik altijd naar NPOradio1 of speel CD's af en als ik flinke wandelingen maak, kijk ik graag om me heen zonder afleiding van een verhaal.

www.shainablogt.blogspot.nl

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

dat lijkt me wel wat.
Maar ik weet ook niet hoe ik dat op m'n mobieltje krijg....

Ben overigens zaterdag naar de tentoonstelling in het Rijks geweest.
De small wonders.
Wat schitterend!!
Je hebt geen woord teveel gezegd!

Groetjes van Marlou

.

izerina zei

Ik zou vergeten te lopen, als ik luister

Vlimbouter zei

Een collega van mij is er ook weg van. Ik zal toch ook eens moeten onderzoeken of ik dat op mijn telefoon kan krijgen.

Sjoerd zei

podcasts zijn inderdaad leuk, ik heb nog oude van Godfried Bomans.

Onliemie zei

Ik val uit de lucht. Podcasts? Ken ik niet. De leeftijd! Vast! En zo'n oortjes dat lukt bij mij ook niet. Die vallen er steeds weer uit. Ik ben duidelijk geen kind van de "oortjestijd". :-)

Jeanne zei

Ik loop achter! Het klinkt wel leuk!