Totaal aantal pageviews

maandag 21 augustus 2017

Liefdesslotje


Jaren geleden, waarschijnlijk nog op mijn vorige blog, schreef ik over slotjes die ik aan een brug in Rome zag hangen. Of was het Parijs? Ik weet het niet meer.
Wel weet ik dat ik toen probeerde achter de oorsprong te komen en dat het een boek en een film waren die deze rage veroorzaakten. Omdat een verliefd stel dat deed in de film.
Ik vond het erg leuk en de bedoeling is duidelijk. Je hangt een slotje op en gooit het sleuteltje in de rivier. Symbool voor onverbrekelijke liefde.
Sinds die eerste keer zag ik aan vele bruggen, in vele landen, slotjes hangen.
Wij hebben het zelf ook een keer gedaan. In London uiteraard.
De volgende keer dat we in London waren, was het slotje verwijderd. Maar ons sleuteltje ligt vrijwel zeker nog op de bodem van de Thames.
Op de brug over de Rijn, in Keulen was het echt prachtig. Zo veel slotjes en aan allebei de kanten.


Je kunt de brug aan de ene kant oplopen, genieten van het uitzicht en de slotjes en aan de andere kant weer oplopen en dan is het uitzicht nog mooier.
De slotjes zijn bevestigd aan een soort ijzeren hekken, die er erg stevig uitzien. Blijkbaar is de brug nog veilig genoeg en worden de slotjes hier nog niet weggehaald.
Zoals in Amsterdam en in Parijs wel gebeurde, uit veiligheidsoverwegingen.





Jana en Amadeus kozen indertijd wel een prachtige datum om hun slotje op te hangen. Wat zou ik graag weten hoe het ze vergaan is in de afgelopen acht jaar.
Maar ja, slotjes met een adres zie je niet...

11 opmerkingen:

Kitty zei

Je kunt het altijd nog via FB proberen... ;)

Anoniem zei

Ik vind het altijd zo'n vrolijk gezicht, al die slotjes. Je ziet ze overal.

Anoniem zei


Het is in elk geval beter dan een hart met initialen in de boomschors kerven ....leuke traditie

Jolande zei

Leuke foto.
Ik heb er ook veel foto's van slotjes, van overal op de wereld.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

wat ziet de brug er kleurig uit met al die slotjes.
Ik vind het zo'n leuk idee...
Laatst waren mijn nicht met man uit Oostenrijk hier te logeren en Henry had een slotje voor zegeprepareerd om aan een brug in Mokum te hangen.
Sleuteltje in de gracht gegooid...

Ze vonden het geweldig! Ik ook. Leuk symbolisch en maar hopen, dat ze eeuwig bij elkaar mogen blijven...

Groetjes van Marlou

.

Marthy zei

Wij zijn blijkbaar niet romantisch genoeg want ik zie ons niet gauw zo'n slotje ophangen.

Els04 zei

Zo cool!

schrijfselsvanmij zei

De eerste keer dat ik zo'n slotjesbrug zag was in Riga

Mrs. T. zei

Ik zag ze ook in Saarburg. Maar daar hingen niet heel veel slotjes aan de brug.

Pippa's Hus zei

Wat altijd mooi om te zien die slotjes. XX Esther

Sjoerd zei

Het is dacht ik in Parijs begonnen en heeft zich vandaaruit verspreid. Ik vind het wel leuk.