Totaal aantal pageviews

donderdag 10 augustus 2017

Nog een keer Urk

Urk... ik vond het er erg leuk. Natuurlijk speelde wel mee dat het prachtig weer was en dan is het lekker wandelen langs de dijk en in al die kleine straatjes. Het is er leuk foto's maken ook.


Je kon er makkelijk een praatje maken, zoals met deze heren op een leugenbank. In mijn ogen dan he, een leugenbank,  want: 'We zitten hier echt niet te liegen hoor mevrouw'. En ook: 'Kijk ze maakt een foto in die spiegel, dat is artistiek'.
Er was veel te zien uiteraard dat met boten te maken had. Een kleine scheepswerf, een man die netten zat te maken


Er was een kerkje van waaruit luid gezang klonk. Iedere werkdag wordt daar 's middags gezongen. We waren net te laat, want ik had graag mee willen doen. Maar we konden daardoor nog even binnen kijken. Naast de kaarsenkroonluchter hing een schip.
Er is een klein museum in Urk. Op Urk becoel ik, met dank aan Mieke.

En ook niet onbelangrijk, er zijn een paar heerlijke terrassen aan het water. Waar je ook heerlijk kunt eten.
Ik vond het echt een aanrader. Je hoeft er geen dagen voor uit te trekken, maar een middag en een deel van de avond: superleuk.
Ik begon met een foto van een boot, vanwege de naam, en ik eindig ook met een foto van een boot, wederom vanwege de naam.


Proost! Op het leven!

En....



13 opmerkingen:

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

Proost!
Op het leven...
Lechajiem... dat zeg ik ook altijd!!

Heerlijk Urk!
Die foto in de spiegel is inderdaad artistiek!!

Groetjes...
Marlou

.

miekequilt zei

Leuke foto's. Wij wonen vlakbij Urk en ik denk vaak: daar kunnen we ook wel eens heen. Maar we gaan nooit. Misschien toch maar eens doen, er schijnt een winkeltje met stofjes te zijn, kan ik daar ook eens kijken. En misschien aanschuiven in het kerkje.
Het is wel "op" Urk , en niet " in" Urk, hoor.

Onliemie zei

Het lijkt me daar heel leuk! En je maakte inderdaad een artistieke foto van die heren op de bank. :-) Doet zelfs wat Frans aan... daar zitten de heren ook onder de platanen te keuvelen. En die stofjeswinkel heb je niet gezien?

Bertiebo zei

Ja je hebt gelijk. Ik wist het en toch deed ik het fout

Bertiebo zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Griemmank zei

Leuk bezoek, leuke foto's. Zie je nou wel, dat Nederland hartstikke leuke plekjes heeft?
Dat gesjouw naar buitenlanden is nergens voor nodig :-)

anne zei

Leuk om even met je rond te lopen in Urk...nooit geweest, maar wel een tip.
Marken lijkt me ook zo leuk, vooral vanwege die kleuren. Mooi ook die prent met de groeten uit Urk.

Jeanne zei

Leuke reportage!

Sjoerd zei

Dat was zeker een mooie middag daar in Urk. Daar moet ik ook eens naartoe gaan.

Anoniem zei

Met zo'n heerlijk zonnetje lijkt het er nog mooier. Ik vind het ook een mooie doch ietwat vreemde plaats. Of eigenlijk geldt dat laatste meer voor de bevolking. Er schijnt relatief veel drugsgebruik te zijn, iets wat ik daar nou net niet zou verwachten.
Wat een leuk blog heb je, ik ga je lezen.

Groet
shainablogt.blogspot.nl

Mrs. T. zei

Proost!

Marthy zei

Mooie foto's, ja vooral van die mannen in de spiegel.

Marga zei

inderdaad: dat gesjouw naar verre buitenlanden is helemaal niet nodig! We zijn net een ruime week op de camping geweest, met onze oudste kleindochter: camping Kruytenburg, Poortvliet, een klein kwartier rijden, dus eigenlijk in onze achtertuin. We hebben genoten!