Totaal aantal pageviews

dinsdag 15 augustus 2017

Bureau

Mijn man werkte bij IBM.
Eerst nog even kort bij Fokker en daarna de rest van zijn werkzame leven, bij IBM.
Op verschillende locaties.
Hij was pas geleden jarig en onze kinderen gaven hem (en mij!) een etentje, in restaurant Bureau. 
Dat is een restaurant, gevestigd bovenin de voormalige schrijfmachinefabriek van IBM, met uitzicht op twee andere IBM-gebouwen. Alle drie de locaties meer dan bekend terrein.  Aan de Johan Huizingalaan.


Kijk, daar staat hij, mijn man. Op het dakterras van Restaurant Bureau. Uitkijkend over zijn voormalig werkterrein.
Wat een leuk idee, niet? Echt lief bedacht!
Er is werkelijk een fantastisch dakterras, heel groot en met een geweldig uitzicht.
Helaas regende het, maar we konden ons heel goed voorstellen dat je daar zit, uitkijkend over de stad en naar de zonsondergang.
Ik heb me ter plekke voorgenomen nog eens terug te gaan op een mooie dag.
Er was heel veel groen, al zie je dat niet op de foto. Kruiden, die ook in de keuken worden gebruikt.  Ook binnen veel groen.


Binnen was het fijn. We werden verwelkomd door een ober die zich voorstelde en iedereen een hand gaf. Dat vond ik al erg leuk. Soms lijkt het in de horeca of je blij moet zijn dat je binnen mag komen, hier niet.


Ook de andere obers waren erg vriendelijk en voorkomend, vond ik. Onze kinderen waren wat kritischer.
Die vonden het geen goede zaak dat een ober desgevraagd niets kon vertellen over een bepaalde term op de menukaart.
Ik vond het helemaal niet erg, want hij was erg charmant en ging meteen informeren om vervolgens terug te komen met het antwoord.
Hoe dan ook, ik voelde me erg welkom. Misschien ook wel hierdoor:


De ruimte is groot en hoog. In sommige restaurants levert dat qua geluid problemen op, doordat je elkaar nauwelijks kunt verstaan. Maar dat was hier niet het geval.
Er was ook geen achtergrondgejengel. Heerlijk!
Het eten was voortreffelijk vond ik. Echt erg lekker. Met voldoende keus uit vlees, vis of vegetarisch.


We hadden echt een superavond.
De kinderen hadden er best moeite voor moeten doen, het regelen van oppas bijvoorbeeld.
En we werden ook nog opgehaald en thuisgebracht!

15 opmerkingen:

Ageeth Mooij zei

Wat een mooi cadeau!

Alet Venhuizen zei

Een mooi samenzijn op een bijzondere locatie!

Marloeskreatief zei

Heel erg leuk ,zo dat weet ik ook weer niet ver bij mij vandaan.gezellig hoor

izerina zei

Wat een leuke locatie. Bij het lezen dacht ik aan je blog over gastvrijheid in Portugal. Dit lijkt er wel op.

anne zei

Wat leuk bedacht, en wat fijn...ook nog gehaald en gebracht.Dit zijn de leukste verrassingen, en dan is het eten ook nog heerlijk, wat wil je nog meer:).

Jeanne zei

Wat een goed bedacht cadeau!

Marlou zei

Hoi Bertiebo...

wat leuk!
Gefeliciteerd met je man...
En wat een top-etentje...
Lekker feestvieren moeten we niet vergeten, heerlijk toch!

Groetjes van Marlou

.

Anoniem zei

Een echte aanrader dus! Mooi uitzicht en prachtige entourage. Toepasselijk cadeau.
Ja, soms is het net alsof je een last bent als klant in een winkel of restaurant, terwijl ze het toch van je moeten hebben.

Onliemie zei

Een heerlijk avondje uit met de hele familie! Gezellig!

Jeanette Renting zei

Dat is echt heel leuk bedacht. En ook leuk dat ze zelf ook meegingen.

Marthy zei

Goud, zo'n avond. Kinderen en schoonkinderen om je heen, ook nog op een bijzondere locatie, lekker eten en drinken, wat zullen jullie genoten hebben.

Kitty zei

Mooi cadeau! En eten op bijzondere locaties geeft het altijd iets extra's. En als Frits er voetstappen heeft liggen helemaal! Wij hebben wel eens bij Pont 13 gegeten en op het REM-eiland, allebei ook in Amsterdam, aanraders!!!

Sjoerd zei

Super wat een lokatie, ik zal mijn kinderen ook eens een tip geven...

Mrs. T. zei

Een prachtig cadeau zo te lezen. Tof.

Joanne zei

Gefeliciteerd met je man! En wat een lief cadeau van de kinderen. Zo te zien was het erg gezellig.

Liefs Joanne