Totaal aantal pageviews

donderdag 31 augustus 2017

Bloed prikken met een luchtje

'Nou mevrouw', zei de man bij de kaartjesautomaat in het ziekenhuis, 'Nou mevrouw, u hebt pech. Dat kan wel eens een half uur duren en als het tegenzit drie kwartier'.
Mijn man was dezelfde morgen ook geweest en hij had helemaal geen wachttijd, dus ik had inderdaad een beetje pech. Bij de huisarts had ik eerder die ochtend een afspraak en had ik 45 minuten gewacht, vandaar dat ik zoveel later was dan mijn man.
Toevallig ben ik de meest ongeduldige mens die ik ken, maar in een ziekenhuis of bij een arts ben ik nooit ongeduldig.
Niet sinds ik ooit, lang geleden, voorrang kreeg op alles en iedereen en iedereen moest wachten tot ik klaar was.
Dus ik installeerde me, ik had een appeltje mee en mijn telefoon en wachtte geduldig.
Ik kreeg koffie of thee aangeboden, wat ik buitengewoon vriendelijk vind en ik luisterde een beetje naar de gesprekken om me heen.
En ik keek. Er waren mensen met een S voor hun nummer, de S van spoed en ik was al lang blij dat ik geen spoedgeval was. Er waren mensen die in een rolstoel kwamen, begeleid door een verpleegkundige. Er waren mensen die zaten te praten over hun kwaal, iets wat ik denk ik nooit zou doen tegen een wildvreemd iemand.
En toen was ik aan de beurt. B 1018, kamer 7
Binnen zat een heel aardig meisje op me te wachten.
'In welke arm wilt u geprikt worden mevrouw?' vroeg ze en ik zei dat het me helemaal niks uitmaakte.
'Dan doe ik links' zei ze. Ik stroopte mijn linkermouw op.
'Ah', zei ze toen. 'Heerlijk'.
Ik keek haar vragend aan, terwijl ze iets met de naald deed.
'Ja, ik ruik het altijd', zei ze. 'U gebruikt de body-lotion van Rituals, Sakura. Klopt hè? Ik heb het zelf ook, het is mijn lievelings!'.
Ze had gelijk.

 Ik stond er van te kijken. Nog nooit had ik er bij stilgestaan dat zo'n meisje natuurlijk vele luchtjes binnen krijgt in haar kleine hokje. Die zullen haar vast  niet allemaal bevallen, denk ik.
Ze vertelde dat ze heel veel geuren herkent.
Het herinnerde me aan het  tv-programma 'Wedden dat'. Waarin mensen de raarste vaardigheden bleken te bezitten.  En dat op televisie gingen bewijzen. Déze vaardigheid, het herkennen van geuren terwijl je aan het prikken bent, had er goed in gepast!

Ik heb mezelf kort geleden getrakteerd op dit luchtje. De nieuwe badkamer is een feit. Het is mooi geworden.
Daardoor viel het me op dat er een zootje ongeregeld stond qua flesjes en potjes.   Een gele fles van Zwitsal , een paarse, nog een andere fles en wat potjes.
Ineens vond ik het een troep. Dat veranderde ik. Het ziet er nu wel netjes uit.
Geloof maar niet trouwens dat ik die andere spullen heb weggegooid hoor. Die bevinden zich in een la in de badkamer. Een la had ik niet eerder. Handig hoor, je ziet niks van de bende.


19 opmerkingen:

KnutzEls zei

Heerlijk geurtje.

Onliemie zei

Daar droom ik nog van...van een nieuwe badkamer! :-)
En die Rituals ga ik ooit dan toch ook eens proberen. Dankjewel voor de tip.

miekequilt zei

Daar had ik ook nooit aan gedacht. Wat zullen die mensen veel geuren tegenkomen. En vast niet altijd lekkere. Ik ben benieuwd naar het luchtje. Zelf gebruik ik altijd Weleda douche en bodylotion.

izerina zei

Het lijkt me niet makkelijk,zo'n beroep en zo'n goede neus.Ik ben ook zo'n "ruiker"en dat is niet altijd plezierig.

Els04 zei

tof verhaal, hoop dat je bloed ok is!

Jolande zei

Ik hoop dat de uitslag van je bloed goed is.
Fijn dat je badkamer af is.
Ik kan heel goed ruiken en soms ruik ik een luchtje ergens en dan moet ik ineens denken aan iemand aan wie ik in geen jaren heb gedacht, alleen maar omdat het luchtje me aan die persoon doet denken.
Maar dat heb ik ook met andere geuren, de brengen me soms terug naar plekken en situaties van jaren geleden, net als muziek :-)

Het lieve leven... zei

Hihi...je beschrijft t weer geweldig...ik hou van jouw schrijfstijl! Ikzelf ben fan van Rituals en dan de rode...maar dat staat misschien niet zo mooi ;). Ik ga eens snuffelen aan de witte...lekker!

Marlou zei


Hoi Bertiebo,

dat meisje was echt een schatje...
Heerlijk luchtje!
En die badkamer van jou zal er mooi uit zien, met die paar mooie flesjes van Rituals.
Ik heb eens iets gewonnen van Rituals... heen verslavend lekker luchtje. Bleek later een mannenluchtje te zijn, hahahaaaa. Maakte mij niks uit... deed het gewoon op!

Groetjes van Marlou

.

Ferrara zei

Leuk dat je via het laboratorium in je nieuwe badkamer eindigt. Wij hebben ook zo'n lade, bevalt uitstekend. Geen plankjes meer om op uit te stallen. Hopelijk waren de uitslagen goed.

Neeltje zei

Het heet dan ook niet voor niets wachtkamer. En we mogen zeker blij zijn met deze zorg in onze nabijheid. Dat is het wachten meer dan waard.

Marthy zei

Leuk zo'n gesprekje over geurtjes in de prikkamer. Ik laat al 25 jaar meerderen keren per jaar bloed prikken en heb al de leukste gesprekken gehad. Ik kan wel zeggen dat ik met sommige van die vrouwen, ja, ik heb altijd vrouwen, een band opbouwde.

Matroos Beek zei

Die luchtjes van Rituals zijn zo betoverend! Ik gebruik graag de citrustinten. Deze geur ken ik (nog) niet.

Sjoerd zei

Ik heb een collega op het werk die ook de diverse geuren herkend van de aftershave die ik gebruik.

schrijfselsvanmij zei

Grappig dat zij dat lichtje herkende. Op weg naar Oostenrijk stoppen we regelmatig in Wertheim. Daar is een outletwinkel van Rituals, daar koop ik hun spulletjes met behoorlijke korting.

schrijfselsvanmij zei

luchtje

Mrs. T. zei

Oh rituals. Heerlijk! Enne: foto's van de badkamer. Please. ;-)

Pippa's Hus zei

Rituals, ik ben er gek op! Het ruikt zo heerlijk en is fijn. XX Esther

Anoniem zei

Hier thuis zijn we ook Rituals fan. Wij gebruiken het dan ook bijna altijd (of Kneipp).
Ze hebben ook heerlijke handcrème.

lien zei

Rituals is heerlijk he, net als bodyshop! Hopelijk is alles goed met je!