Totaal aantal pageviews

woensdag 23 augustus 2017

Laatste keer over Keulen

Nog een paar foto's heb ik over, die ik nog zou willen laten zien. De eerste:


Dit rijmpje stond vroeger in mijn boek voor Duits. Er zijn van die dingen die je nooit vergeet.
Het was in dat boek ietsje anders dan in de winkel waar ik dit kussentje zag:

Ich wollt ich wär ein Huhn, 
Ich hätt nicht viel zu tun
Ich legte täglich nur ein Ei
Und Sonntags wär ich frei.
De tweede foto: 


Het kussen met het rijmpje lag in deze winkel: Kauf dich Glücklich! Het was een leuke winkel, maar ik kocht niets. Toch was ik tamelijk glücklich. Echt.

En teslotte nog even terug naar de dom. Prachtige ramen waren daar, met allerlei bijbelse taferelen in glas-in-lood. 
Maar ik vond nou juist dit raam echt heel mooi, geen voorstelling, maar heel veel kleurtjes:

 
Het zal geen toeval zijn dat in een winkel vlakbij de dom, in de etalage, deze jurk stond:


Zo en dat was Keulen. Een leuke stad om eens te bezoeken, maar wat mij betreft hoeft het niet nog een keer. Niet zoals Berlijn bijvoorbeeld. Daar ben ik vijf keer geweest en terwijl ik dit opschrijf denk ik dat ik best nog eens zou willen. Dat effect heeft Keulen niet op mij. Maar toch was het leuk!

16 opmerkingen:

klaproos zei

weer een mooie serie over keulen bertie,
en dat kippenrijmpje is leuk, op zondag vrij :-)
dat is de dag dat ik meestal een eitje tik :-)

Els04 zei

tof!

Sjoerd zei

Köln ligt hier vlakbij, maar ook voor mij is Berlin the place to be... Aachen is overigens ook een mooie stad om eens rond te wandelen.

Jolande zei

Leuk je verhalen over Keulen.
Het is jaren geleden dat we daar geweest zijn, misschien wel weer eens leuk om een keer te gaan kijken.
Aachen is voor ons dichtbij en net zoals Sjoerd schrijft is dat een mooie stad om rond te wandelen.

Anoniem zei

Oei, dat is wel een heel druk raam. Ik ga voor iets rustigers :-)

Marga zei

Het rijmpje over de kip brengt me op: Ik zit me voor het keukenraam, onnoemelijk te vervelen, ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen. Carmiggelt geloof ik. Wat een associatie hè

Wieneke zei

Aken is veel leuker en ook interessanter dan Keulen. Dresden staat bij mij nog op de lijst.

Marlou zei

Hoi Bertiebo!

Wat een schattig rijmpje...
Lijkt me prima: 1 eitje en de rest van de dag een beetje aan scharrelen!!

Mooi, dat raam met al die kleurtjes.
Een beetje Wolkers!

groetjes van Marlou

.

Vlimbouter zei

Ook ik had genoeg aan één keertje Köln. Berlijn daarentegen... daar wil ik nog wel een paar keertjes naar toe. Ik heb nog lang niet alles gezien daar.

Bertiebo zei

Bomans

Anoniem zei

De ramen zijn inderdaad erg mooi het licht dat er doorschijnt krijgt vast een feestelijke tint

Pippa's Hus zei

Dat raam is echt prachtig! XX Esther

Marthy zei

Leuk, dat rijmpje.

schrijfselsvanmij zei

Berlijn bezocht ik pas 1 keer. In Köln en Aachen kom ik vrij vaak en graag. Ook München en Nürnberg zijn het (vaker dan een keer) bezoeken meer dan waard.
Leuk rijmpje trouwens, en leuke winkel. Moet ik (proberen te) onthouden voor een volgend bezoek.

Marga zei

oh ja, Bomans!

Jeanne zei

Ook ik vond Keulen een leuke stad, maar ik heb het gezien (denk ik). Dat heb ik niet met Berlijn. Daar is meer beweging, er blijft wat nieuws te ontdekken. En Aken is vooral mooi, vanwege zijn geschiedenis, de oude gebouwen en zo.