Totaal aantal pageviews

vrijdag 4 augustus 2017

Kunst?!

Het was zowel letterlijk als figuurlijk een stormachtige oppasdag gisteren. Des te opmerkelijker hoe geconcentreerd mijn oudste kleindochter aan een tekening zat te werken. Op haar eigen initiatief.

Ik zat naast haar aan tafel en zo kon ze meteen vertellen wat ze maakte.

'Ik doe het op groen papier, oma, want dat is jouw lievelingskleur, toch oma?
En ik maak een huisje voor mij en ook eentje voor jou. Daar gaan we in wonen.
Zie je dat ik ook een deur maak?  Die voor jou is natuurlijk groen. En er zit ook een brievenbus in.
Ik teken ook de zon. En hartjes voor jou.
En ik weet dat wolken wit zijn, maar ik heb geen wit, dus ik doe ze maar anders'

Wat een ontwikkeling toch hè. Zo leuk om te zien en te volgen. Anna is nu 4 jaar en 5 maanden. Ik vind het kunst en je  begrijpt dat deze tekening een ereplaatsje krijgt. 

Ondertussen was de tweeling ook nog steeds aan het tekenen, zittend in de kinderstoel aan tafel. Hun moeder plakt dan een vel papier op tafel vast, met plakband en zet er een klein bakje vetkrijtjes naast.
En daar gaan ze hoor, met ernstige smoeltjes druk aan het werk. Nog niet eens anderhalf jaar oud.
De tafel kan wel een stootje hebben, dat zeg ik er bij.
Ik maakte er een eind aan toen ik even dacht dat Jet bloedde.
Gelukkig bleek dat  niet zo te zijn. Jet had gewoon even willen proeven hoe rood vetkrijt smaakt.

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een prachtige tekening. En het verhaal erbij is heel erg lief.

pourquoi pas ??? zei

Wat een heerlijke tijd he om ze zich zo te zien ontwikkelen.
Het neefje maakte toen hij 4 jaar was een verftekening en die hang hier ingelijst.
Geniet lekker.

Floor zei

Heerlijk zo'n duidelijke uitleg bij haar kunstwerk. Vergeet de datum er niet op te zetten, altijd leuk voor later.
Waar zijn nu de kunstwerken van de tweeling?
Groetjes,
Floor

schrijfselsvanmij zei

Zeg maar tegen Anna dat ze heel mooi kan tekenen!

Ferrara zei

Fijne scène beschrijf je hier. Vooral koesteren. Tijd gaat zo snel.

Els04 zei

kunst!

Marthy zei

Inlijsten!

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Zo schattig!

Sjoerd zei

Dat is pas echt genieten...

Anita Willems zei

Zo heerlijk, zulke momenten. En wat lief dat ze jou in haar wereld heeft getekend *hartje*.

Ageeth Mooij zei

De mooiste kunst om in te lijsten, ook omdat je er bij was!

Jeanne zei

Wat heerlijk, jouw verhaal, Anna's verhaal, het geproef en de tekeningen! Goed bewaren!

Mrs. T. zei