Totaal aantal pageviews

donderdag 24 augustus 2017

Regenboogzebrapad

Wat een woord: regenboogzebrapad. Zeer geschikt voor galgje.
We hebben er eentje, in Hoorn, een regenboogzebrapad

Het ziet er tamelijk vrolijk uit.
Maandag in de kermisweek, is in Hoorn Roze Maandag geworden en die dag werd het pad dan ook geopend met een Pride Walk.
De regenboog is het symbool van de LHBTI-gemeenschap  Het kost me steeds moeite om te reproduceren wat die letters ook al weer betekenen. Kort gezegd Lesbo, Homo,Bi,Trans en Inter. Misschien dat ik het beter onthoud nu ik het heb geschreven.
Hoe dan ook, het gaat om de veelkleurigheid. En die wordt goed gesymboliseerd vind ik.
Het regenboogzebrapad ziet er mooi en kleurig uit. Alleen klopt de term niet meer.  Het heeft op deze manier niets met een zebra te maken.

11 opmerkingen:

Ageeth Mooij zei

Het schijnt dat juist de witte stroken typerend zijn voor een zebrapad.
Van mij mogen alle zebrapaden zo kleurrijk worden, om de symboliek en omdat de wereld wel wat kleur kan gebruiken. Ik word er vrolijk van!

Kitty zei

Hahaha, je hebt nog gelijk ook! Zullen we een actie beginnen om de strepen weer zwart-wit te krijgen? Of om de naam officieel te laten wijzigen in 'regenboogpad' ;P

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

hebben jullie even geluk!
Hier in Haarlem mocht het niet van de gemeente.
jammer hoor: ik vind het er lekker kleurig uitzien en het haalt de stad lekker op.

Groetjes van Marlou

.

Els04 zei

mooi!

Sjoerd zei

Zo'n zebrapad is in ieder geval niet te missen.

Marthy zei

Leuk, hè. Afgelopen winter zag ik er in Gouda al zo een.

Matroos Beek zei

Ik vind het een zeer geslaagd zebrapad!

Jeanne zei

Een mooi initiatief!!

Vlimbouter zei

Leuk idee, zo'n regenboogpad. Ik had dit nog nooit gezien.

Alet Venhuizen zei

Ik vind het er mooi en vrolijk uit zien!

lien zei

Wat grappig, ik wist niet eens dat ze bestonden! Goed idee!