Totaal aantal pageviews

vrijdag 20 december 2019

Brievenbus

Deze tram zag ik vorige week in Amsterdam.
Een ouwetje volgens mij.
Hij reed.
Zo leuk met die brievenbus achterop.
Handig was dat toen. Je kon je post gewoon onderweg in de bus doen.

Dit in volkomen tegenstelling met de brievenbus waar ik mijn kerstpost in wilde doen.
Sinds de brievenbus bij mijn huis weg is, moet ik naar het winkelcentrum, daar is nog een bus.
Helaas zat die zo vol dat ik mijn post er niet in wilde doen.
Ik zou andere post pletten, die van mij kreukelen en het ergst van al: iedereen kon de post er door de gleuf zo weer uithalen.
Dat is trouwens ook buiten de kerstperiode regelmatig het geval geweest. 
Er kwamen meer mensen en iedereen stond te mopperen.
Nu moet je weten dat er in dat winkelcentrum een sigarenwinkel is waar je ook postzegels kunt kopen en pakjes afleveren en ophalen.
Vroeger stond daar rond de kerst weleens zo'n grote postzak in de winkel, kon daar de kerstpost in. Maar dat mag dus niet meer. Echt te belachelijk voor woorden.
Ik heb ter plekke klantenservice gebeld. het nummer stond op de brievenbus. 
Het was drie uur en de bus zou om vijf uur geleegd worden. Een uiterst vriendelijke dame kalmeerde me en zei dat ze de melding serieus nam en zou doorgeven en misschien was er dan wel wat aan te doen.
Ik vroeg nog wat dan, maar daar kon ze ook geen antwoord op geven.
Ja ik ben natuurlijk niet twee uur lang op de loer blijven staan, maar ik gok dat er niets is gebeurd.

Ik kon zo snel geen andere brievenbus vinden, de klantenservicemevrouw wel. Dat was weer ruim tien minuten lopen, nog langer denk ik.
Stom gedoe. 

Gisteren meteen een mailtje dat ik in contact was geweest met de klantenservice en of ik dat wilde beoordelen. Grrrr, die dame was lief en goed getraind, haar wilde ik helemaal niet beoordelen. Wel de organisatie van de brievenbussen, maar daar kwam geen mailtje over!

21 opmerkingen:

anja zei

Petitieeeeeeeeeeeeee!
Ik baal ook als een stekker.
Ik was dinsdag toevallig op het Betje Wolffplein en daar hebben ze notabene 2 brievenbussen: 1 bij de bibliotheek en in de Readshop ook 1: binnen!!!
Ik wil mijn brievenbus terug!! Op de hoek!

izerina zei

Toch niet vreemd,dat post.nl steeds minder briefpost heeft

Marleen zei

Bij ons heeft de supermarkt zo’n grote postzak staan, speciaal voor kerstpost. Maar zoals het bij jou gaat is echt belachelijk.
Die tram is echt heel erg leuk!

Jolande zei

En dan vinden ze het nog gek dat mensen steeds minder post versturen.
Die brievenbus op de tram is leuk.

Kitty zei

Ik heb wel eens mensen achter een tram aan zien rennen, met een brief in de hand :)
Ik was er al bang voor dat de brievenbus Grote Beer in deze periode de aanvoer niet aan zou kunnen. Om pisnijdig van te worden!

Floor zei

Reuze handig die brievenbus op de tram. Dat is hier nooit geweest (maar we hadden vroeger ook geen tram :-)
Wij hebben zo'n postagentschap bij de Bruna in het winkelcentrum, en daar staat elk jaar - ook nu - zo'n grote kartonnen "bus" waar de kerstpost in kan. Die wordt elke dag geleegd.
Gek dat dit bij jullie niet meer mag.
Vroeger hadden we een brievenbus in de straat, maar helaas moet ik nu ook naar het winkelcentrum.
Er wordt nog genoeg verzonden hoor. De postbesteller had van de week 7 grote postzakken vol post op haar kar, en ze moest daarna nog terug voor nog zo'n hoeveelheid vertelde ze me.

nicole orriens zei

Wat geweldig die brievenbus op de tram. Ik wist helemaal niet dat dat bestond zeg. Wat handig dat dit vroeger een optie was. Hier op het platteland heb je amper nog brievenbussen.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

nounounou... wat is de post toch allemaal aan het doen?!?!
Ik baal ook als een stekker.
Wat een slechte service.
Ze moeten gvd blij zijn met een volle brievenbus en zorgen dat dat anders kan.

Ik ben ook boos!
Grrrrr...
Marlou

.

Sjoerd zei

Ik ben het helemaal met je eens, in deze periode kan zo'n bus makkelijk een keer vaker geleegd worden.

Ageeth Mooij zei

Ik breng tegenwoordig mijn post vaak binnen in de 'bus' van het 'postkantoor' in de boekwinkel. Afgelopen maandag kon ik mijn post ook niet kwijt in de brievenbus bij de supermarkt. Voor mijn gevoel moet ik veel moeite doen om mijn post op weg te laten gaan, sinds jaren geleden onze brievenbus om de hoek is weggehaald, zo jammer!

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuk gezicht zo'n brievenbus op de tram. Ja, zo te zien een oud modelletje. Hier zijn de brievenbussen vaak al dichtgesealed ivm vuurwerkoverlast en moet je wel in het winkelcentrum bij de Bruna of Ako zijn. Maar dicht na sluitingstijd.

Klantonvriendelijk. Maar kennelijk interesseert brievenpost ze niet meer. Pakketpost des te meer.

biebkriebels zei

Ja die postzakken stonden altijd bij ons in de supermarkt annex postagentschap. Nu niet meer inderdaad. Krijg ook ineens allemaal digitale kerstkaarten ......niks aan toch? Echte kerstkaarten willen we hebben!

mar zei

We gaan de barricade op voor de echte brief/kaart en terugkomst van de brievenbus.

Ferrara zei

Wat neem je een mooie aanloop om je ergernis te laten zien. De Readshop bij ons in de buurt heeft gelukkig nog wel zo'n grote postzak. De bezorging lijkt volstrekt willekeurig te gaan. Gisteren een hele stapel, vandaag niets.

Marthy zei

Grrr, om dol van te worden. Ik had voorheen een brievenbus aan de overkant van ons huis, heel makkelijk. Nu staat de belangrijkste brievenbus van ons dorp vlakbij de supermarkt en ik loop daar in vijf minuten naar toe. Maar ook in de supermarkt kan ik mijn post kwijt. Dus ik heb niets te klagen.

miekequilt zei

Hier “om de hoek” een brievenbus, naast de AH. En naast AH is Bruna, met postagentschap. Luxe dus.

Mrs. T. zei

Echt heel raar, maar hier hebben we er op een weg waar nauwelijks mensen wonen inmiddels juist een brievenbus bij.

Ineke zei

Ik snap echt niet waarom die postzakken niet meer mogen in de winkel waar je gelijk de postzegels koopt. Bij ons hier hebben we wel 1 dichtbij, maar vaak wordt er zomaar 1 dag overgeslagen met legen. Zo'n slechte service :(

In de weer zei

Had er nog nooit van gehoord, van een brievenbus op de tram, grappig.
Wat een ellende bij jullie met de post. Hier staat er een bij de school, 5 minuten lopen voor mij en ook een 5 minuten de andere kant op staat er een. Plus vóór de supermarkt in het dorp en nog een grote kerstpostdoos binnen in de supermarkt, maar daar is ook het postkantoor.
Je zou dus zeggen dat mijn kerstpost bij jou wel moet aankomen, alhoewel dat de laatste twee keer niet is gebeurd.

Rianne zei

Daar zeg je zoiets. Het gaat altijd over de persoon die je sprak, nooit over de reden waarom je uberhaupt gebeld hebt...

Judy zei

Hier hetzelfde. En die grote zak in de kantoorboekhandel mag ook niet meer. :(