Totaal aantal pageviews

donderdag 5 december 2019

Van gekke mannetjes en labyrinten

Daar was-ie weer hoor, dat gekke mannetje op één schoen.
Mikglor heet hij. Gemaaakt door Mauricio Glor.
Ik heb er zes gezien, deze keer. En ik wás al blij in London, maar ik werd er toch weer vrolijk van.
Het stelt niet zo veel voor en toch is het leuk!
Natuurlijk keken we ook uit naar de labyrinten in de metro, klik.
We zijn niet gaan informeren waar ze hingen, dus als we er geen zagen, dan was dat maar zo. Deze acht hingen gewoon bij de ingang of uitgang of ergens in een gang waar we door kwamen. We hebben er deze keer geen moeite voor gedaan.


'Wat heb je daar nou aan?', vroeg iemand me kort geleden. 'Wat doe je er mee?'
Het antwoord is vrij eenvoudig: ik heb er niks aan en ik doe er ook niks mee. Het is gewoon superleuk om er een te vinden.
Bovendien - en dat is al zo sinds ik digitale foto's maak - richt het mijn aandacht.
Het is niet zo dat we de hele dag lopen te speuren naar gekke mannetjes en/of labyrinten, er is echt heel veel te zien in London.
Maar dit hoort er voor ons gewoon bij. Een mannetje, een labyrint, een invader... YEAH

17 opmerkingen:

Judy zei

Ik vind het ook weer leuk om erover op je blog te lezen. :)

sjannesblog.com zei

Dingen zoeken, ontdekken, vinden, ja, dat blijft leuk om te doen!

Sjoerd zei

Ieder zijn hobby toch. Ik vind die gekke mannekes wel leuk...

Jolande zei

Ik begrijp je helemaal, ik heb ook allemaal van die verzamelmapjes, waaronder ook labyrinten en invaders :-)
Die mannetjes verzameling vind ik ook erg leuk.

Nietzomaarzooo zei

Je kijkt denk ik bewuster en dat is altijd goed. En nog leuk ook. Ook voor ons.

In de weer zei

Speuren is altijd leuk en op een gegeven moment hoort het gewoon bij je. Leuke mannetjes trouwens. Labyrinten zijn altijd mooi, bij deze zal het niet lukken, maar wanneer ik een grote, op de grond bijv. in een kerk zie, dan loop ik hem altijd.

biebkriebels zei

Dat is toch leuk om ze tegen te komen, verzamelingen zijn voor buitenstaanders meestal niet te begrijpen, niks van aantrekken, gewoon doorgaan.

Bertiebo zei

Lopen lukt niet, maar ik heb ze wel allemaal met mijn vinger 'gelopen'

Ferrara zei

Heerlijk toch, dat speurwerk. Ik snap het wel. Lekker mee doorgaan.

Griemmank zei

Wat heb je eraan? Tja, dat kun je ook vragen aan mensen die gek zijn van kruiswoordpuzzels of het kopen van meuk. Het is gewoon leuk als je het leuk vindt en daarmee uit. Als het om foto's gaat heb je er geen groter huis voor nodig in ieder geval :-)

Kitty zei

Precies, gewoon voor de fun, haha. En ik geniet lekker mee :)

Marlou zei

Yeahyeah Bertiebo,

zo is het: het gaat om de queeste.
En niet om het waarom.
De labyrinten vind ik wel heel bijzonder.
Trouwens... dat mannetje ook!

Groetjes!

miekequilt zei

Heerlijk om zo rond te kijken. En je inspireerde mij om in Parijs beter op te letten.

Marleen zei

Ik vind ze geweldig om te zien. En ze ontdekken is minstens zo leuk 😁

Marthy zei

Door jou zag ik ook invaders in Parijs, leuk.

Rianne zei

Ook al ben je er niet bewust mee bezig, onbewust kijk je toch anders, beter, vermoed ik.

Leuk dat mannetje en die labyrinten.

Mirjam Kakelbont zei

Waarom moet alles in het leven een doel hebben? Ik begrijp sowieso niet waarom iemand vraagt wat je ermee "moet." Vind dat een beetje kortzichtig. Ieder zijn plezier!