Totaal aantal pageviews

zaterdag 14 december 2019

Notaris

Ik deed het overhemd van mijn man in de was.
In de loop van ruim veertig jaar huwelijk, heb ik geleerd om alle zakken altijd even te checken.
Overhemden, broeken, alles. Ervaring...
Bovendien ben ik best een aardige echtgenote, dus ik deed dat.

Viste ik dit kaartje uit dat borstzakje van het overhemd.
Nou? Wat moest ik daar van denken?
Onze zaken zijn voor zo ver ik weet geregeld. Op dit moment in ons leven zou ik niet kunnen verzinnen waar wij een notaris voor nodig zouden kunnen hebben.
Notaris & Juristen staat er op. Een jurist dan? Nee,  kon ik ook niet van bedenken wat die voor ons zou kunnen betekenen.
Dus?
Nou hebben wij wel eens ruzie en op het hoogtepunt van zo'n ruzie roept een van ons altijd: 'Zal ik dan maar een notaris bellen' of 'Blijf jij hier wonen, of ik?'
Maar ik kon me helemaal niet herinneren wanneer we mot hadden.
Zou mijn geliefde toch een echtscheiding overwegen?
Toevallig hoorde ik de laatste tijd twee keer een verhaal van mensen van onze leeftijd, die na een lang huwelijk toch uit elkaar zijn gegaan. Waar ik dan stomverbaasd over ben.
Maar zo gek is dat dus niet.

Enfin, op weg naar beneden om maar eens even te horen hoe of wat, draaide ik het kaartje om.
Bleek het een lot te zijn, dat je krijgt,  bij een aankoop van iets in de Hema.
Niks notaris. Gewoon een lot.

Daarnet heb ik even gecontroleerd of mijn man iets had gewonnen. Dat zeg ik, ik ben regelmatig best een aardige echtgenote.
Maar helaas geen prijs. Nou ja, wat heet?
Een leven lang gelukkig met elkaar, dat lijkt mij de hoofdprijs en die hebben we al!

21 opmerkingen:

In de weer zei

Hahaha, grappig hersenspinsel om de dag mee te beginnen. ;-)

Floor zei

Oeps! Kan me voorstellen dat je even schrok, maar gelukkig.....

sjannesblog.com zei

Tja, het zal je gebeuren, maar dit verhaal kent gelukkig een happy end!

KnutzEls zei

Daar kan de Postcodeloterij niet tegenop.

Sjoerd zei

Haha, nu nog de vraag wat hij bij de HEMA deed... Een kerstcadeautje?

miekequilt zei

Oef, dat was even schrikken. Gelukkig viel alles mee. Gewoon heel lang bij elkaar zijn is heel fijn en bijzonder.

schrijfselsvanmij zei

Levert een leuk blogje op :-)

Neeltje zei

Wat een heerlijk blog! Dank!

Jolande zei

Ik zeg altijd dat ik niet gelukkig ben in het spel maar wel in de liefde en dat gaat voor jou dus ook helemaal op :-)

Ferrara zei

Leuk verhaal om de dag mee te starten. En ze leefden nog lang en gelukkig, vooral doen!

mar zei

Er was eens...... En ze leefden nog lang en gelukkig.

Marleen zei

Haha je maakte er wel een spannend verhaal van!

Marthy zei

Dan realiseer je maar weer eens dat je glukkig bent met je lot uit de loterij.

lien zei

Haha je hebt gewoon je hoofdprijs al thuis zitten! Leuke blog!

Rianne zei

Je weet de spanning wel op te bouwen...

anja zei

Geweldig verhaal, je weet iedere lezer aan je te binden, en uiteindelijk blijkt: je bent al zo'n 40 jaar verbonden aan je lot uit de loterij!

Emie zei

Gefeliciteerd met de hoofdprijs!

Ageeth Mooij zei

Fijn Bertie en mooi geschreven!

blauwruitje zei

Hoe dat dan in je hoofd gaat.

Judy zei

Oeps. Leuk geschreven.

Ineke zei

Gelukkig maar, wel erg leuk geschreven!