Totaal aantal pageviews

donderdag 12 december 2019

't Wordt Kerst

't Wordt Kerst. En dat merk je aan van alles en nog wat.

Zo was ik eergisteren een dagje op Noor en Jet aan het passen. De kerstboom staat al, in hun huis en toen ik binnenkwam gingen ze me uitgebreid inpraten over alle ballen en lichtjes enzo.
Onze dochter had het Dick Bruna-boekje genaamd Kerstmis klaar gelegd.
En het bijbehorende stalletje. Dat stalletje kreeg ik niet in elkaar gezet, maar het verhaal van Kerstmis vertellen aan de hand van dat boekje, dat ging natuurlijk heel best.
Hoe best bleek de volgende dag, toen deze foto me werd ge-appt.
Met de volgende tekst:
'Ok Jezus', zegt Noor tegen Jet, 'nu word je even in doeken gewikkeld'. 
Wat een stel is het. Drie jaar en negen maanden zijn ze nu en  ze spelen alles na
Dit dus ook, met een Frozen dekentje. 
Noor en Jet zitten op een crèche, nog even... Ze hadden een echte uitnodiging gekregen voor het kerst-diner aldaar. Alleen voor de 3+-ers. 
Wat een idee hè van die juffen.  De dames hadden er nu al zin in en ook alvast bedacht wat ze mee wilden nemen.

Gisteren was er in Huis Bonck, waar ik als vrijwilliger werk, een lezing over de restauratie en hoe dat allemaal in zijn werk was gegaan. 
Echt heel interessant, dat was al een cadeautje op zich. 
Maar de vrijwilligers kregen ook nog een Kerstpakket. Een heel erg leuk kerstpakket zelfs. Met bekers, een vilten kerstboom en allerlei lekkere dingetjes. Zo lief, dat verwachtte ik totaal niet. Het is fijn om je gewaardeerd te voelen. 

Het wordt nu dus ook tijd om mijn ultieme decemberlied hier weer te laten horen en zien. 
When the Thames froze. Van Smith & Burrows
Dat doe ik ieder jaar, dus je kunt het gewoon overslaan hoor. 
Maar ik vind het zo sfeervol en als het hier op mijn blog staat, klik ik het zelf ook weer eens een paar keer aan. 
En ik krijg altijd tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel bij het refrein.
So tell everyone that there's hope in your heart...

        

 

20 opmerkingen:

In de weer zei

Altijd hoop houden, mooi !
Wat een heerlijk stel, op een heerlijke leeftijd, geniet ervan Bertie, want o, o, o, wat zijn ze snel groot. Ook leuk hoor :-)

Marlou zei

Ha Bertiebo,

wat een heerlijk stel, die twee en wat een voorrecht om op te mogen passen.

Het lied beluister ik nu... had het vorig jaar gemist, of kenden we elkaar toen nog niet??
Ik vind het mooi! En kan me voorstellen, dat je het elk jaar plaatst!

groetjes van Marlou

.

mar zei

Mooi lied.

sjannesblog.com zei

Mooi lied en naar de clip kijk ik met speciale aandacht voor de gitarist. Als je deze link
https://sjannesblog.com/2018/09/20/klein-feestje/ aanklikt snap je waarom.

Jeanette Renting zei

Daar is-ie weer, dat heerlijke nummer. Het is je weer gelukt, tranen, én hoop!
En wat moet het heerlijk zijn om deel van een tweeling te zijn, altijd een speelkameraadje.

Wieneke zei

Oké Jezus whahahaha

Floor zei

Wat lief van Maria, dat ze haar kindje Jezus zo zorgzaam toedekt :-)

Jolande zei

Enig wat Noor en Jet doen.
Een blijk van waardering krijgen is altijd fijn, net als dit lied elk jaar luisteren.

Ferrara zei

Wat een prachtig stel. Oke Jezus, dat alleen al, zo waardevol. En de hoopvolle clip is een mooie traditie. Ik heb maandagavond een vrijwilligersbijeenkomst in de bieb. Vorig jaar was het erg gezellig, we gaan het zien.

Sjoerd zei

Haha, een bekend beeld, Jeslynn wil ook alles nadoen en zelf doen. Een mooie periode vind ik dit. Je wordt ook overal bij betrokken. Heerlijk ook als je als vrijwilliger gewaardeerd wordt. Dat mis ik wel een beetje nu.

biebkriebels zei

Zo leuk hoe kinderen dat meteen naspelen met een kratje, heel creatief. Het kerstlied kende ik niet maar de melancholie is voelbaar inderdaad.

Marthy zei

En Jezus doe ook nog even netjes zijn ogen dicht. Kostelijk is het, wat zijn kinderen toch leuk.

Ineke zei

Geweldig zoals de meisjes het naspelen!

miekequilt zei

Wat een heerlijke meiden. Lekker van genieten.

Nietzomaarzooo zei

Leuk die dametjes van die leeftijd. En heerlijke song.

Het lieve leven... zei

Zóó schattig...die meidjes in hun spel!!! Liefs Petra

Alet Venhuizen zei

Wat een geweldig stel zo samen!
En dankjewel voor het delen van dit prachtige nummer.
Fijn om de dag mee te starten!

Judy zei

Wat leuk, je kleindochters! en een mooi lied.

Bertiebo zei

Hahaha, ja ik zie het!

Zovandat zei

Wat een mooie muziek!
Tnx!
En schattige meiden, haha in doeken gewikkeld....