Totaal aantal pageviews

dinsdag 31 december 2019

Van een kerstboom en voornemens


Alweer een jaar voorbij.
Wat gaat het snel. Het is niet te geloven vind ik.
Ik lees bij andere bloggers trouwens hetzelfde.
Voor je het goed en wel  in de gaten hebt is zo'n jaar voorbij.
en gaat de kerstboom de deur uit.
Ik wil 'm er eigenlijk altijd al op 27 december uit hebben.
Maar déze kerstboom heeft me zeer verrast.
Mijn man bedacht dat hij die lampionnetjes die in de herfst van een tak waren afgevallen,  wel om de lichtjes kon doen.
Toen ik thuis kwam na mijn 'werk', stond dit boompje er. Te stralen!
Ik geniet er zo van dat er nog geen sprake is van 'de boom de deur uit'.
Misschien ook nog niet eens op 1 januari.

Hoe dan ook, het jaar is bijna voorbij en dus maak ik nieuwe voornemens.
Je hebt mensen die goede voornemens maken voor het nieuwe jaar.
En net zo veel mensen die dat niet doen.
Ik hoor bij de eerste groep en ik had vijf voornemens vorig jaar:

* Vijfentwintighonderd  kilometer lopen
* Kunstgeschiedenis gaan studeren
* Eens kijken of yoga misschien voor mij geschikt zou zijn
* Wat meer vrijwilligerswerk doen.
* Afvallen

Die kilometers heb ik ruim gehaald.
Dat vrijwilligerswerk is ook gelukt. Ik heb nu zelfs drie 'baantjes' en ik heb het bij alle drie erg naar mijn zin.
Kunstgeschiedenis en yoga dan,  twee zaken, allebei dingen waar ik lang over zit te dubben.
Zal ik het wel doen, kan ik het nog wel, kom ik niet terecht bij allemaal van die jonge, flitsende types, het is best duur, moet ik dat wel doen.
Echt,  dat zijn geen beslissingen die ik van de ene op de andere dag neem hoor.
Nou, kunstgeschiedenis is gelukt en ik geniet er zeer van. Voel me een soort spons. Ik neem alles op, echt geweldig. 
Yoga... toen ik eindelijk genoeg moed had verzameld en me had aangemeld voor een beginnerscursus, ging die niet door. Wegens gebrek aan belangstelling. Kon ik niks aan doen.
Tenslotte: afvallen.  Ook niet gelukt. Tja... dat voornemen prijkt ieder jaar op mijn lijst. Misschien moet ik het nu maar eens op één zetten.
En overmorgen beginnen.
Recyclen dus!




 .

21 opmerkingen:

Floor zei

Wat een leuk idee van die lampionnetjes om de lichtjes. Gewoon het hele jaar laten staan :-)
Dat afvallen zou toch moeten lukken als je zoveel loopt.
Anders toch wat minder en gezonder proberen te eten (en minder snoepen) in het nieuwe jaar.
Gewoon alleen dat voornemen is al moeilijk genoeg, die van dit jaar doe je toch nog steeds?
Vind ik al heel knap hoor.
Fijne jaarwisseling.

Bertiebo zei

Hahaha, van wandelen val ik niet af helaas. Hoe ik wel moet afvallen weet ik, echt. Maar weten hoe het moet en doen hoe het moet, dat zijn twee verschillende dingen

Jolande zei

Als je zo van het boompje geniet laat je het toch lekker staan.
Knap hoor dat je je aan je voornemens hebt kunnen houden. En dat de yoga niet doorging was vast een teken :-)
Ik hoor bij de tweede groep mensen, ik doe niet aan goede voornemens op 1 januari, maar na onze reis door Deep South vond ik wel dat ik moest afvallen en dat lukt nog steeds goed.
Snoepen en suiker zoveel mogelijk beperken helpt bij mij en ik heb natuurlijk een prive diëtiste als het nodig is :-)

In de weer zei

Schitterend Bettie, je boom.
Ik moest weer denken aan onze gymlerares, zij had ook lampionnetjes om de kerstverlichting gedaan. Helaas ging ze het boompje toen buiten zetten, een windvlaag en............je snapt het al !
Succes met de voornemens !

Mormorsweb.blogspot.com zei

Die laatste; goede voornemens recycle. Daaraan doe ik mee.
Godt Nytår!

Marleen zei

Ooh wat prachtig zo die boom. Superleuk idee van je man.
Fijne oudejaarsdag!

Zovandat zei

Wat een mooie boom, leuk idee ook!
En wat goed dat je zoveel van je goede voornemens hebt waargemaakt.
Ik doe nooit aan goede voornemens in januari.
Ik zie wel wat het komend jaar op mijn pad komt.
Ik hoop voor jou dat je al je nieuwe en gerecyclede voornemens kunt uitvoeren.
Heel fijne jaarwisseling gewenst!

Kitty zei

Ik ben al twintig jaar aan het afvallen geloof ik, hahaha. Nee ik heb het niet opgegeven, maar het blijft een gevecht.
Fijne jaarwisseling!

biebkriebels zei

Een plezierige oudejaarsavond gewenst en succes met de voornemens!

mar zei

Top, de kerstboom. Fijne jaarwisseling en succes met je voornemens.

Jeanette Renting zei

Ja, de tijd vliegt hè. Goede jaarwisseling en een sprankelend 2020 gewenst.

Miriam zei

Grappig, ik laat de boom (dit jaar een heel klein kunstboompje) altijd tot 6 januari staan (Driekoningen). Zal wel een katholieke gewoonte zijn.

nicole orriens zei

Ga je yoga nu nog opnieuw proberen?

Ik heb de boom de dag na Kerstmis meteen opgeruimd!

Sjoerd zei

Ik begin met een goed voor nemen door jullie een hele fijne jaarwisseling toe te wensen.

Ferrara zei

Wat een origineel boompje. 2 januari is voor mij opruimdag. De twee kleine boompjes mogen nog even in een pot in de tuin staan. Hopelijk komen er vogeltjes op af.
Voornemens doe ik niet meer aan. Ik hoop op een niet al te turbulent jaar. Ik blog er niet over, maar we hebben genoeg gehad in 2019. Gelukkig nu weer alles rustig.

Marthy zei

Goed van je zoveel goede voornemens uitgevoerd te hebben. Vooral die kunstgeschiedenis vind ik leuk. Ik doe niet aan voornemens, ook niet aan lijstjes. Ik leef voor de voet weg, bevalt goed.

Mirjam Kakelbont zei

Voordat ik ME kreeg, gaf ik bloemschikken en groenworkshops en werden lampionnetjes ook over kerstlampjes gevouwen. Je foto is een eyecatcher! Wat een sfeerlicht. Gewoon laten staan.
Niets is toeval: het was nog geen tijd om aan yoga te beginnen...
Goede voornemens heb ik afgeschaft.
Ik ben blij weer begonnen te zijn met bloggen. Het geeft structuur en het is goed toeven in Blogland: allemaal lieve mensen die me een wij-gevoel geven.
Wij genieten mee met jouw goede voornemen van vorig jaar: je studie kunstgeschiedenis (-:
Fijne jaarwisseling en ik wens jou toe wat je jezelf toewenst voor 2020.

Mrs. T. zei

Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2020.
Toch een 60% score (of eigenlijk zelfs 80%). Dus prima gedaan. ;-)

Anoniem zei

Wat fijn om te lezen. Mooi ook de lampionnetjes!
Wat een toeval... mijn echtgenoot wil ook kunstgeschiedenis gaan volgen in Middelburg. Ik zeg hem door hoezeer het bevalt.

Judy zei

Mooi, die lampionnetjes!
Bij mij moeten de kerstspullen op 1 januari weer opgeruimd. Dan wordt het tijd om lentebloemen in huis te halen.
Mooi dat je veel van je voornemens hebt kunnen verwezenlijken! En er blijft altijd wat te wensen over, toch?

blauwruitje zei

Wat goed dat een deel van je goede voornemens gelukt is. Ergens in mijn achterhoofd bedenk ik ze ook altijd maar de uitvoering laat zeer te wensen over. Ik geloof dat ik het dit jaar maar eens laat zitten.
Fijn 2020.
Groetjes Sandra