Totaal aantal pageviews

dinsdag 24 december 2019

Roodkapje

Dit Roodkapje hierboven,  vond ik in een kaartenwinkel in Amsterdam.
Ze is natuurlijk wel een beetje twijfelachtig. Een beetje maar hoor.
Maar dat mag, want het is mijn eigen verzameling.  Ik houd het gewoon op een Zwitserse Roodkapjevariant.

De tweede kaart is een kerstkaart.
Ik heb  aardig wat kerstkaarten ontvangen. Leuke, persoonlijke, lieve, verwachte en onverwachte kaarten.
Van familie, vrienden, bloggers, postcrossers, buren en bekenden. Iedere kaart wordt hogelijk gewaardeerd, ik geniet er van.

Ik hang de kaarten op en neem altijd pas eind januari en met moeite afscheid.
Déze kerstkaart  kreeg ik,  met de beste wensen,  van Marlies.
Het is niet zomaar  een kerstkaart. Deze past ook nog eens  in mijn Roodkapje verzameling. Het is een echt Roodkapje, vind ik.

 

Je ziet dat Roodkapje inmiddels een klein broertje heeft gekregen, dat voor het eerst mee mag naar grootmoeder. Dat is logisch, toch?
Het ontwerp is van Mariapia. Zij is een ster voor wie houdt van Sweet Vintage Cards. Een goede bekende dus. 

Marlies ken ik helemaal niet, maar zij stuurde mij al eerder Roodkapjes. Superlief is dat. Dus inmiddels ken ik haar toch een beetje
Dankjewel, Marlies, ik ben er blij mee.

Last but zeker not least: een kaart van Ferrara. Zij maakte de kaart zelf en hij is super! Dank Ferrara,  voor nummer 184. 


Ook alle anderen die hier lezen en mij een kaart stuurden, heel erg bedankt.
Natuurlijk had ik deze keer weer plannen om zelf kaarten te maken en die te versturen, maar ook deze keer is dat er niet van gekomen. Maar ik heb wel kaarten verstuurd en ik hoop dat ik niemand ben vergeten.
Hier is alvast mijn eerste goede voornemen voor 2020: ik ga gewoon in januari beginnen. Iedere week een kerstkaart maken. Dat moet toch lukken?

16 opmerkingen:

nicole orriens zei

Is dat niet gewoon Heidi? Dat is de associatie die ik meteen had bij de eerste kaart.

Jolande zei

Net als Nicole moest ik bij de eerste kaart ook gelijk aan Heidi denken, maar je hebt gelijk het is jouw verzameling dus noemen we haar nu Roodkapje :-)\
De tweede kaart doet me aan die Hummelfiguurtjes denken.
Leuk dat je weer 3 kaarten erbij hebt voor je verzameling.
En wat het hele jaar kaarten maken betreft een tijdje geleden kwam ik ergens online een groep tegen waar ze elke week een kerstkaart maken om zo op tijd klaar te zijn voor december, dus je bent beslist niet de enige.


Happy Earl Grey zei

Wat bijzonder dat er nog steeds kaarten bijkomen, Nummer 184 schrijf je, heb je ze hangen of zitten ze in boeken? Het zijn lieflijke plaatjes.

Marleen zei

Een heerlijke verzameling. En wat heb je er al veel.
Fijne kerstdagen Bertie.

Bertiebo zei

Ja het is vast Heidi. Maar ja daar kan ik toch echt geen rekening mee houden😁

Kitty zei

Mooie kaarten! Enne dat van die kerstkaarten maken, dat heb ik me ook wel eens voorgenomen ;P

Sjoerd zei

Het maakt niet uit, het is de gedachte die erachter zit. Zonder kaart wens ik jullie toch een paar fijne dagen toe.

Ageeth Mooij zei

Bedankt voor je mooie kaart Bertie!
Die van mij zijn nog in de maak ;-)

Ferrara zei

Zelf begin ik eind september, maar dan ben ik er ook wel druk mee. Ik zie het als hobby.
Mijn kaart gaat dus als nummertje 184 de boeken in. Blij met je waardering!

Nietzomaarzooo zei

Ben momenteel het boek Zoo lang ik hoop te leven aan het lezen en die poezie-plaatjes in het boek doen me aan kaart no 2 denken.
Leuk voornemen!

Bertiebo zei

Benieuwd wat je er van vindt

Judy zei

Voor mij zijn het ook allemaal Roodkapjes! Je verzameling groeit gestaag!

Floor zei

Ik weet het niet hoor... de Heidi in mijn boek uit de jaren 50 heeft blonde vlechten, dus misschien toch een soort van Roodkapje variatie?
Leuk dat er steeds weer nieuwe te vinden zijn.
Wens je mooie kerstdagen.
Groetjes,
Floor

miekequilt zei

Leuk dat je verzameling nog steeds groeit. Ik maak mijn kaarten altijd heel erg laat. Maar nog net op tijd.
Fijne dagen.

biebkriebels zei

Had nooit kunnen denken dat er zoveel Roodkapje afbeeldingen bestaan. Wat leuk al die verschillende uitvoeringen. Fijne Kerstdagen gewenst!

lien zei

Wat een leukerds, vooral die eerste! Mijn verzameling ligt een beetje stil, maar wie weet wat postcrossing in 2020 brengt?