Totaal aantal pageviews

dinsdag 10 december 2019

Lidcactus


Mijn lidcactus.
Het hele jaar doet hij niks. Staat een beetje saai te wezen, beetje uitgedroogd ook.
Maar we kennen elkaar al zo lang en  ik weet beter.
Ik wéét dat hij een goede lidcactus is, met een mooi karakter.
Dat weet ik omdat hij dat mooie karakter al jaren achtereen toont.
Eerst een klein puntje, nog een en dan gaat hij los!
Meestal in november, dit jaar iets later.
Op dit moment tel ik minstens veertig puntjes. Goed tellen kan ik niet, want hij heeft er een hekel aan als ik hem draai.
Enfin, we hebben nu minstens een maand de tijd, hij en ik, om  volop te genieten.
Ik praat tegen hem en hij straalt me tegemoet.
't Is een wonder, telkens weer.



26 opmerkingen:

blauwruitje zei

Wat een bijzondere relatie is dat.

miekequilt zei

Een vrolijke plant in donkere dagen.

sjannesblog.com zei

Prachtig!

Judy zei

Hij is prachtig!

Elizabeth zei

Dit is één van onze lievelingsplanten! En wat staat ie mooi bij jou...
Wij hebben er nu twee, en ze zijn alweer uitgebloeid.
Inderdaad ... het hele jaar een vrij saaie plant, die je best een beetje mag verwaarlozen in een klein hoekje achteraf.. En dan ineens...!
Geniet er van!

Els04 zei

wow!

mar zei

Met recht een laatbloeier.

Ageeth Mooij zei

Mijn stekje van drie jaar geleden, heeft ook veertig bloemknoppen nu. Wat een feest! Ik heb van mijn moeder geleerd dat ze geen goede zorgen willen en dat vind ik lastig ;-)

Kitty zei

Is me nog nooit gelukt, wat prachtig!

In de weer zei

Hij staat er prachtig bij, helemaal al in feestkledij ;-)
Oei, zit nog steeds in de rijmelarij.

Jolande zei

De Engelse benaming van Christmas Cactus past er beter bij, omdat hij in deze periode bloeit.

Ferrara zei

Loeisterk zijn ze. Nooit geweten dat het een Christmas Cactus was.

Sjoerd zei

Ik heb er een aantal achter op het terras staan. die bloeiden allemaal begin december. En dat schoof steeds verder op. Alle oudere lidcactussen zijn van kerstcactus, paascactus geworden. Zodra het buiten iets warmer word krijgen ze knoppen.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

dat is een mooitje en hij verwent je met die mooie bloemetjes.
Een beetje er tegen praten: "Ohhh wat ben je mooi..."
Ik heb er eentje van zeker 40 jaar oud.
En elk jaar ben ik blij met de bloemen.
Ik heb ze eens geteld... meer dan 250!!

Dagdag!
groetjes van Marlou

.

Marga zei

de mijne is al uitgebloeid! Vind het een prachtige, ouwerwetse plant, hij/zij is van JW's oma geweest!

schrijfselsvanmij zei

Die is mooi! Ooit had ik er een, maar dat is echt al een eeuwigheid geleden. Zal er binnenkort nog eens een kopen

biebkriebels zei

Leuk verhaal, wat attent dat de plant altijd weer gaat bloeien!

Rianne zei

Hier staat ook zo'n eigenwijs kreng in bloei en inderdaad, de knoppen zijn niet te tellen.

Marthy zei

Oh wat leuk, het lijkt wel of ik een berichtje van mijn schoonmoeder lees. Ze had er meerdere staan in haar grote vensterbank waar vandaan je een prachtig uitzicht op de rivier de Drecht en de polder had. Als ik ze weer eens bewonderde als ze prachtig stonden te bloeien stak ze net zo'n soort verhaal af als jij nu verteld. Ik denk nu even aan haar, ze was een lieverd.

Nietzomaarzooo zei

Mooi karakter heeft deze plant inderdaad.

klaproos zei

geweldig bertie wat een mooierd is dat toch elk jaar weer een cadeautje he

Anoniem zei

Het hélé jaar saai maar in november vindtie zijn draai, ja ook ik geniet van de bloemenpracht/kleur binnenshuis tijdens de (toch wat) grijze dagen buitenshuis.

Vr. gr, Veronique.

Floor zei

Geef hem maar een dikke knuffel van mij! Wel zachtjes hoor :-)

Anoniem zei

Mooi dat hij zijn ware schoonheid toont tijdens deze donkere maand. Hij doet een mens opfleuren.

Ineke zei

Het is een prachtige cactus!

Het lieve leven... zei

Hihihi...jij en je cactus...heerlijk om te lezen!!