Totaal aantal pageviews

vrijdag 14 april 2023

April doet wat hij wil


Deze foto is gemaakt in 2018. 
En ware het niet dat Noor en Jet inmiddels bijna vijf jaar ouder zijn, qua weersomstandigheden had die net zo goed gisteren gemaakt kunnen zijn. 
Je weet het niet hè. Je weet niet wat je aan moet. 
Ik was gisteren om vijf uur wakker en lag te luisteren naar het geluid van de regen. Het geluid van harde regen mag ik wel zeggen. 
Ik moest om half negen ergens zijn en aangezien mijn man me niet zou kunnen brengen moest ik fietsen. Dus ik haalde mijn regenpak tevoorschijn en mijn helm en ging als een soort dorpsgek uitgedost fietsen. 
De eerste 100 meter vielen er wat spetters en daarna was het droog. In de middag ging ik lunchen met een vriendin en zaten sommige helden op een terras. (Wij nog niet). 

Je weet het niet. Je kunt het ook maar moeilijk voorspellen. Ik weet natuurlijk wel dat het meestal het geval is in deze tijd van het jaar, maar  het lijkt dit jaar wel erger. 
Hoe dan ook, Noor en Jet waren op alles voorbereid en  hadden er blijkbaar geen last van, dus ik ook maar niet. 


20 opmerkingen:

izerina zei

De combinatie regenpak en zonnebril is zo mooi

Judy zei

Nee je weet het niet. Heel lastig vind ik ook. Ik zie je fietsen in je uitdossing... :)

Mevrouw W. zei

Leuke foto!
Het heeft echt al veel geregend de laatste tijd, maar het ziet er nu naar uit dat het gaat beteren. We hebben het allemaal wel een beetje gehad met het slechte weer, geloof ik.

sjannesblog.com zei

Herkenbaar gevoel.

Emie zei

Troost: hier in Italië zelfde weer!

Kitty zei

Je was in ieder geval overal op voorbereid :)

nicole orriens zei

Al die regen is best gezellig vind ik, en goed voor de natuur. De foto is erg leuk. Ze zijn goed ingepakt : )

biebkriebels zei

Ja die uitdrukking kent iedereen en klopt meestal altijd. maar gelukkig komt er na regen weer zonneschijn.

Sjoerd zei

Het wordt beter, slechter kan haast niet...

Nancy Chan zei

A cute picture. It has been a long time I haven't wore a raincoat and cycle in the rain.

KnutzEls zei

Twijfelde gister ook. Maar we wandelden toch en het bleef droog.

Iris Flavia zei

Yes, I read you...

schrijfselsvanmij zei

Het wordt beter, maar: eerst zien en dan geloven :-)

Ferrara zei

Oh ja, vreselijke outfit, maar ja je moet wat. Vandaag was het best lekker.

miekequilt zei

Tja, als je droog wilt aankomen moet je je in een regenpak hijsen. Vreselijk hè, dat dat in april nog steeds moet. Ik kan mij herinneren dat ik mijn verjaardag ook wel eens vierde in de sneeuw. Brrr. Gelukkig was het vandaag eindelijk warm en zonnig.

conny's quilts en creaties zei

Ik zie het zo voor me;) Hier had je je pak gerust bijna de hele dag kunnen dragen. " Niet elegant maar wel droog" denk ik altijd maar als ik in regenpak fiets. Gelukkig was het bij jou gauw weer droog.

Marthy zei

Ik durf het bijna niet te zeggen maar wij kunnen wel wat regen gebruiken. Het is veel te droog hier en telkens wordt er regen voorspeld maar het valt niet. Het is vaak nog koud maar we hebben ook dagen met veel zon. Ik klaag niet hoor, hihi.

Hans zei

Een leuke foto van Noor en Jet, regen hebben we nodig. Hans

Jolande zei

Ik wist ook niet wat voor kleren ik mee moest nemen en heb toen zowel winter als wat zomerkleren meegenomen.
Nou dat is dus steeds winterkleren aan...
Dat vind ik het heerlijke van São Miguel, de temperatuur is veel gelijkmatiger.
Wel regelmatig regen (vandaar dat het eiland zo groen is) maar meestal nooit op het hele eiland tegelijk.

Alet Venhuizen zei

Hele leuke foto. En ja dat weer is hier niet beter. Er het beste van maken is dan de beste oplossing :-)