Totaal aantal pageviews

woensdag 26 april 2023

De school van Bart

 

Natuurlijk vind ik het leuk om op een school te kijken. Ik heb het grootste deel van mijn leven op school doorgebracht. Het is mijn natuurlijke habitat, hahaha. 
Vorige week was ik nog op de school van Noor en Jet omdat wij toevallig oppasten en zij een presentatie deden. 
Dan geef ik mijn ogen goed de kost en probeer de sfeer een beetje te proeven. 
En dan nu de school waar geen kleinkind zit, maar waar onze oudste zoon werkt. Bart heeft bedacht alsnog schoolmeester te willen worden. En daarom werkt hij een deel van de week al op een school en doet de opleiding op de andere dagen. 
We kregen een rondleiding door de school en ook in de klas van meester Bart (en zijn collegae-juffen). 

Het is een grote school en het zag er kleurrijk en vrolijk uit. Onze meester Bart staat in groep 4. Ik had zelf altijd de oudste kinderen,  maar ooit had ik een half jaar groep 4. En moesten er tafels worden geleerd. 
In de klas van Bart hebben ze een heel groot tafelbord. Met.... sokken voor de tafel van twee. Ik wou dat ik dat toen had bedacht, zo grappig.


Daarna gingen we nog even naar onze kleinzoons. Odin vertelde vol trots dat de tafel van zes was afgevinkt!

17 opmerkingen:

Elizabeth zei

O ja, dat snap ik helemaal dat je het leuk vond om daar even rond te kijken!
Wat is er veel veranderd, maar aan de andere kant ook weer niet. De tafels moeten nog steeds geleerd worden...
Ik mocht pasgeleden ook met kleinzoon Guus mee naar school om te kijken, dat was dan wel in groep 1. Maar toch leuk!

Sjoerd zei

Goh, kleurrijk was het bij ons destijds echt niet. Eerder veel te streng, en als je niet uitkeek kon je klappen krijgen. Er was op school maar een meester die rustig was en alle kinderen stil kreeg. Wat ik me nog herinner waren zijn voorlees uurtjes eens per week in de klas. Hij las dan voor uit een boek van Ernst Claes, de Witte.

Judy zei

Ik heb grote bewondering voor schoolmeesters en -juffen! Wat is het allemaal leuk geworden op school!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Leuk dat je zoon je gaat opvolgen in het onderwijs. De scholen van nu zien we vriendelijker en uitnodigender uit als die van vroeger.

Emie zei

Een echte gemotiveerde zij- instromer dus, die zoon van jullie! Daar heeft het onderwijs veel aan.

Iris Flavia zei

The socks-idea is great indeed!
These days we only go to school for voting. It´s an elementary school. Old. A bit dull.
I learn so much from bloggers... sometimes I think I would like to be a teacher (but I´m too old now).

Kitty zei

Wat superleuk om zo eens op zijn school rond te kijken. En wat dapper dat Bart een carrièreswitch maakt, chapeau!

KnutzEls zei

Een zoon in jouw voetsporen, leuk! En wat een gezellige klas.

sjannesblog.com zei

Ook al een zoon die je navolgt! Blijkbaar zit het toch in het bloed hè. En dan nog wel als zij-instromer! Prachtig.

Ferrara zei

Zo moeder, zo zoon.

biebkriebels zei

Ja dat is leuk om even een kijkje in je oude job te nemen.

conny's quilts en creaties zei

Leuk om weer eens even in een school te komen. Fijn dat je zoon ook leerkracht wil worden.

miekequilt zei

Fijn zo'n enthousiaste leerkracht. Die hebben we echt nodig!!

Jolande zei

Wat leuk dat Bart ook leerkracht gaat worden.
Leren is tegenwoordig toch een stuk leuker gemaakt dan vroeger; tafels leren met sokken is toch veel leuker dan maar rijtjes opdreunen.

Marthy zei

Dapper vind ik dat, een carrièreswitch naar het onderwijs maken. Wat leuk dat je eigen zoon dat doet en mooi dat je daar even rond mocht kijken.

In de weer zei

Leuk Bettie en jij kan mooi het verschil zien met vroeger en nu.
Alhoewel, zolang ben je er toch nog niet uit ?

blauwruitje zei

Ik zat ook meteen rechtop bij het tafelbord. Eentje om te onthouden als we weer aan de tafels werken.