Totaal aantal pageviews

donderdag 13 april 2023

Een bijzondere dag

Afgelopen (paas)maandag had ik een bijzondere dag. Die ging zo:
We reden 's morgens al vroeg weg om onze (schoon)zus, die sinds kort  in G. woont,  te bezoeken. 

Nou wil het toeval dat C. ook in G. woont. C. is een bloglezer. Een lieve bloglezer die mij af en toe een Roodkapjekaart stuurt. Zomaar, we kennen elkaar helemaal niet. 
Dus nu ik met enige regelmaat in G. kom, leek het me leuk om elkaar eens te ontmoeten. Het leek C. ook leuk en nadat er al een paar keer iets tussen was gekomen, was het maandag eindelijk zo ver.
We spraken rond lunchtijd af in een café.

Ik vond dat van tevoren best spannend. Wat nou als C. en ik elkaar niets te vertellen zouden hebben, wat nou als ik haar stom vond en zij mij ook. Wat nou als...

Maar ik was op tijd en toen ik naar binnen liep kwam C. met een grote lach op haar gezicht op me afgelopen. Heel bijzonder, we begonnen meteen te praten. 
We dronken eerst een cappuccino, decaf (nog dank voor die tip) en daarna lunchten we. 
We praatten en praatten en hielden niet meer op tot het tijd voor mij was om te gaan, omdat mijn man (die met zijn zus was gaan speuren naar bloesem), me weer ophaalde. 


Ik kreeg nog een leuk cadeautje van C. De tas gaat over een paar maanden mee naar London natuurlijk.
Ik vond de hele bijeenkomst erg speciaal en superleuk. En C. ook. 
Zo kan het gaan dus.

C. liep nog met me mee naar het parkeerterrein waar mijn man wachtte en we namen afscheid. 
Ik legde mijn jas en tas achterin de auto en ging voorin zitten. 
Toen wilde ik mijn telefoon pakken, voor onderweg, maar ik vond hem niet. Tas leeggekieperd, jaszakken doorzocht, geen telefoon.
'Dan heb ik hem vast in dat café laten liggen'. 'Ja', dacht mijn man ook en startte de auto om zo snel mogelijk te gaan kijken in de Beurs. 
Al mijn pasjes zaten in het mapje van de telefoon: rijbewijs, bankpas, alles. 
Parkeerterrein af, rondje rotonde, nog een stuk verder. Toen we stilstonden net voor de afslag naar het café, stopte er een auto naast ons. 
Een raampje werd opengedraaid en twee jonge jongens wezen naar onze auto. Ik dacht nog 'wat is er nou, schiet op, ik moet mijn telefoon gaan vinden'. 
Wat bleek, ze wezen niet naar de auto, maar naar het dak van de auto. En toen ik keek, zag ik dat daar, op het uiterste randje, mijn telefoon lag! 
Die was dus de hele tijd blijven liggen. Vanaf het moment dat ik mijn jas uitdeed. En als die jongens dat niet hadden gezien en mij er op hadden gewezen was ik hem zeker kwijt geweest. Hij zou gevallen zijn en ik had niet geweten waar ik had moeten zoeken. 
Is dat niet ongelooflijk?  Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven!
Ik heb de jongens niet eens behoorlijk kunnen bedanken, want zij waren al doorgereden toen ze zagen dat ik het zag. 

Enfin, daarna reden we nog naar onze kleindochters in Amsterdam . Ons kind kan heel goed koken en  Anna, ons kleinkind,  ook. 
Anna  had als toetje Eton Mess gemaakt. Oh... zo lekker. 
Maar het hoogtepunt was de advocaat die onze dochter voor het eerst had gemaakt. Zelf was ze niet zo heel enthousiast, maar ik wel... ik vond het echt heerlijk. 
Zo lekker dat ik het misschien zelf wel eens ga proberen. Misschien hè, misschien.

Toen ik thuis kwam, was ik gesloopt. Maar mensen,  wat een dag!


28 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Oh, what a post!
It happened twice to me I met a fellow blogger and we had nothing to say in real life.
One helped us getting married in Perth the other was my witness.
We lost contact, very sad and I fail to understand how you can relate so much online and fail in real life.
Luckily with all others I had the same experience as you :-)
Argh!!!!! Your phone-story sure nearly gave me a heart attack! To those boys!
Ingo always says: keep documents separated. And I never listen. And I suffered more than once (all good in the end).

izerina zei

Wat een geluk van die telefoon. Maar heerlijk zo'n ontmoeting

Judy zei

Wat leuk, zo'n ontmoeting! Ik had laatst ook een ontmoeting met een andere blogger, heel leuk was dat. Wat een aardige jongens om je op de telefoon te wijzen. Allemaal heel bijzonder!

Emie zei

Hoe krijg je het voor elkaar om te rijden zonder dat het mobieltje viel? Wat een geluk zeg. Wat een topdag heb je gehad!

Sjoerd zei

Ik kan me de schrik voorstellen die je hebt gehad toen je tot de ontdekking kwam toen je telefoon weg was...

Marieke zei

Een mooie dag vol belevenissen. Nu op weg naar een dag met andere leuke belevenissen. Veel plezier in Gouda.

pourquoi pas ??? zei

Dat klinkt inderdaad als een hele bijzondere leuke dag. Wat heerlijk voor je na die ellende van het begin van het jaar.

Charlie zei

Wonderen bestaan echt! En leuke mensen ook!

guusje zei

G roningen, G eldermalsen of G roede? Ik doe maar een G reep. Wat een ontzettend G eluk heb je gehad.
Zo ben ik ooit mijn telefoon in Dubrovnik kwijtgeraakt. Op een parkeermeter gelegd omdat ik de instructies even wilde ontcijferen.
Haal al die pasjes er maar uit hoor. Gewoon ergens anders opbergen.

sjannesblog.com zei

Dat was met recht een geluksdag!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wat een geluk dat je alles terugvond en een fijne dag had, ondanks en dankzij alles.

Joanne zei

Leuk hè, een andere blogger ontmoeten. Zelf heb ik ook die ervaring. En wat een geluk dat je je telefoon terug vond. Lief van die jongens om dat aan te geven.
Klinkt als een heerlijke dag.

Liefs Joanne

schrijfselsvanmij zei

Jeetje, wat een dag!

Miriam zei

Wel heel toevallig dat we allebei voor vandaag een blog over de mobiele telefoon geschreven hebben!

Floor zei

Wat lief van die jongens dat ze je op je telefoon wezen die gelukkig nog steeds op het dak van de auto lag. Je had toch maar mooi mazzel.
Moe maar gelukkig zal ik maar zeggen :-)

Kitty zei

Dat klinkt inderdaad als 'wat een dag!'. Volgens mij zit je nu nog na te genieten. :)

biebkriebels zei

Ja hoe ouder hoe gekker, we moeten ons koppie erbij houden. Wat een geluk dat die jongens je telefoon zagen!

Els04 zei

Wat een dag, inderdaad!

conny's quilts en creaties zei

Een geluk bij een ongeluk met die telefoon. Heerlijk zo'n geslaagde dag!

Mrs. T. zei

Zo hé, dat was even geluk hebben zeg.

Elizabeth zei

Oeps, dat was op het nippertje met die telefoon...

miekequilt zei

Wat een verhaal. En gelukkig met een goede afloop.

blauwruitje zei

Wat een heerlijke dag, behalve dan de telefoonactie.

Ferrara zei

Allemachtig wat een geluk met die telefoon. Alle pasjes bij je toestel, ik zou het niet bedacht hebben, maar ik gebruik mijn mobiel dan ook weinig.
Toffe tas! Leuk dat het zo klikte want dat moet je toch maar afwachten.

Marthy zei

Nou, dat was zeker een dag. Eerst een leuke ontmoeting maar daarna paniek. Wat goed van die jongens, die hebben je gered. Zelfgemaakte advocaat, ik wil het al jaren eens doen maar ben er nooit toe gekomen.

Josephine zei

Een dag met een gouden randje, leuk zo'n ontmoeting met een andere blogger,
en dat het zo goed klikte. Prachtige tas heb je gekregen.
En wat een mazzel zeg van je telefoon met al je pasjes, dat heeft vast
een angstig gevoel gegeven. Maar wat een giller van die jongens die je
waarschuwde, pfff wat een geluk zeg. Inderdaad een heel bijzondere dag!!!

In de weer zei

Soms zit het mee en soms zit het tegen, jij had een gevarieerde dag zal ik maar zeggen !

Jolande zei

Wat gezellig zo'n ontmoeting en wat een geluk dat die jongens je telefoon op de auto zagen liggen en jullie waarschuwden.
Zo eindigde de dag dan toch nog goed.