Totaal aantal pageviews

woensdag 5 april 2023

Roodkapje

 

Little Red Riding Hood, by Arthur Rackham. Deze Rackham is een Britse én tamelijk bekende illustrator. O.a. van kinderboeken.  
Hij werkte met pen en met aquarelverf. Als je eenmaal werk van hem hebt gezien, herken je het meteen. Bijv.

of


De Roodkapjekaart kocht ik op Marktplaats. Het ging een beetje raar. 
Er stond: kaart 0,50 en verzendkosten 3,99. Dat vond ik gek, dus ik waagde er een mailtje aan. Het bleek dus ook helemaal niet zo te zijn. Die 3,99 zette Marktplaats erbij. De mevrouw in kwestie, de verkoper, snapte er ook niks van en vroeg gewoon de prijs van de postzegel. Ik bood een euro, maar ze wilde er niet meer voor hebben dan die 50 cent. Superlief.



De tweede kaart, dat is ook weer zo ontzettend aardig. Een kaart van iemand die ik helemaal niet ken. Een bloglezer, een vriendin van Jeanette en Jeanette is een medeblogger. Ineke heet ze. Ze vond de kaart in het huis van haar schoonmoeder en dacht aan mij. Superleuk natuurlijk.

Nou je ziet het: de verzameling gaat gewoon verder!

16 opmerkingen:

Judy zei

Ja, superleuk!

izerina zei

Hoeveel kaarten zouden er wel niet bestaan?

sjannesblog.com zei

Een onuitputtelijke bron!

KnutzEls zei

Die laatste is lief. Rackham is een beetje creepy.

Sjoerd zei

Vooral de eerste kaart vind ik schitterend, de andere heel lief.

Charlie zei

Bijzonder mooie exemplaren van Roodkapje!

Ferrara zei

Weer een bijzondere aanvulling en bijzondere verhalen.

miekequilt zei

Wat een leuke aanvulling weer. De onderste kaart vind ik echt een schatje.

Emie zei

Geweldig zijn ze weer. Je kunt met je verzameling nog records verbreken!

biebkriebels zei

Wat een schatje die laatste!

Floor zei

Ach, die tweede is zo lief....
Lekker onschuldig zo zonder de boze wolf.

Iris Flavia zei

Beautiful cards and nice people, what more would one want? I´m still surprised I don´t see any here! I mean... Germany should have some!

Jeanette Renting zei

Zo leuk dat jij er blij mee bent, vinden Ineke en ik :-)

In de weer zei

Een bron van kleine geluksmomenten voor jou.

Neeltje zei

Wat leuk, weer een stel nieuwe erbij!

Jolande zei

Oh wat leuk weer.