Totaal aantal pageviews

zaterdag 8 april 2023

Zwolle

Deze kat was lekker aan het wandel en niet van zins in de schaduw te gaan lopen. 
En gelijk had hij, het zonnetje scheen en waarom zou je dan in de schaduw gaan. 

Dat deden wíj ook niet. 
Wij waren ook aan de wandel en vooral mijn man zal altijd gaan lopen aan de kant  waar de zon schijnt. 
Dat is de aard van het beestje. 

We hadden het gevoel dat we vakantie hadden. Drie dagen weg en twee nachten. 
Helemaal niet lang en  ik heb het al vaker betoogd: dat is toch net een echte vakantie. 
We waren in Kampen, in Enschede, in Zutphen en de laatste dag brachten we door in deze stad: 


Zwolle, een stad die zeker in ons rijtje favorieten thuishoort. We zijn er best vaak geweest, zo vaak dat we de weg er vrij aardig kennen. 
En natuurlijk heb je in Zwolle een aantrekkelijk museum, de Fundatie. 
Eigenlijk had ik daar niet zo'n zin in omdat ik nog steeds onder de indruk was van Sofonisba Anguissola in Enschede.
Maar ja, we waren er nu toch en je kan er natuurlijk heel makkelijk in en er ook snel weer uit als je het niks vindt en dus gingen we.

Er was een tentoonstelling getiteld Brave New World. Werk te zien van 16 kunstenaars onder de 40. 
Moderne kunst schrikt me soms een beetje af. Omdat ik het niet altijd begrijp en niet altijd mooi vind. Maar soms moet je wel eens even uit je comfort zone. Dat weet ik ook eigenlijk wel, maar het werd nu weer eens bewezen. Ik kan niet zeggen dat ik álles mooi vond. Maar wel fascinerend en intigrerend en vaak toch ook mooi.  Veel stemde tot nadenken. Ik laat er morgen wat van zien.

Eerst nog even het uitzicht, na het beklimmen van een werkelijk doodenge trap. Voor mij dan  doodeng hè, evenals de geheel glazen lift.  Die dus niet echt een alternatief was voor iemand met hoogtevrees . 





19 opmerkingen:

Judy zei

Wat heerlijk, zo'n (korte) vakantie! Doodeng dat ding bovenop de Fundatie.

izerina zei

Vaker doen,zo'n mini-vakantie

Emie zei

Wat een leuke straattekening, ik vind dat zo knap gemaakt. En ja, twee of drie dagen weg in eigen land geeft een heerlijk vakantiegevoel, wij houden er ook erg van.

Iris Flavia zei

Great post, I am with the cat - sadly no option now - the sun said good-bye...
Certainly love the car.
And oh. I had lifts or anything glassy when it comes to heights...
Silly, actually!

Kitty zei

Hee, dat ken ik, dat uitzicht ;) Wij waren er in februari, en we vonden de tentoonstelling deels leuk en mooi maar bij sommige werken haalden we ook een beetje onze schouders op. Iedereen beleeft het weer anders moet je maar denken.

Jeanette Renting zei

Oh wat fijn dat je in Zwolle was. De tentoonstelling heb ik ook gezien, en mijn ervaring was gelijk aan de jouwe denk ik. Gelukkig maakt het uitzicht alles goed als je boven bent, want oh, die trap....in die lift ben ik nog nooit geweest, dat durf ik niet.

Anoniem zei

Zwolle: daar werkte ik en woonde op kamers voor mijn trouwen. Mooie herinneringen aan deze stad. In het museum ben ik nog nooit geweest. Groet, TinekeD.

sjannesblog.com zei

Kort even weg, kan als een lange vakantie voelen. Goed geregeld zo en Zwolle is altijd leuk!

biebkriebels zei

Die laatste foto herinner ik me weer, ik heb ook hoogtevrees....

Nietzomaarzooo zei

Wel een prachtig uitzicht over de stad daarboven. Heb precies zo'n soort foto. Was er ooit voor een tentoonstelling van een Oost-Duitse kunstenaar. Werd accuut depressief en ben bijna die tentoonstelling uitgerend. Wel een leuke museumwinkel en Zwolle zelf is ook interessant.

De tijd van de goedkope treinkaartjes via Hema of Kruidvat of zelfs de NS. Helaas doen ze daar niet meer aan.

Ferrara zei

Zwolle, gezellige stad. Onze zoon woont er, dus wij komen er nog wel eens.

miekequilt zei

Wat vervelend dat beide manieren om boven te komen niets voor jou waren. Maar gelukkig ben je wel gegaan. En kon je genieten van het uitzicht. Zwolle is inderdaad een leuke stad.

In de weer zei

Zwolle, een heerlijke stad.
Leuk zo’n korte vakantie en jullie zagen al prachtige en leuke dingen.
Maar daar heb jij ook oog voor.
Ben benieuwd naar je foto’s van de tentoonstelling.

Sjoerd zei

daar krijg ik mijn vrouw met geen mogelijkheid in... Wij gaan binnenkort ook een paar dagen die kant uit...

Josephine zei

Altijd fijn even een paar dagen vakantie in eigen land, hou daar zelf
ook erg van. En Zwolle is sowieso een sfeervolle stad.

Marthy zei

Een glazen lift, dat is niets voor mij.

blauwruitje zei

Jaaa Zwolle, een heerlijke stad.

Elizabeth zei

Ziet er goed uit daar in Zwolle! Klopt hoor, 3 dagen weg lijkt echt vakantie...

Jolande zei

Heerlijk he zo'n mini vakantie.
Heel dapper van je dat je naar boven bent gegaan.