Totaal aantal pageviews

dinsdag 4 april 2023

Kampen, opnieuw bezocht

 In augustus vorig jaar waren we in Kampen. We waren er te kort vond ik toen. Ik schreef een blogje en ik nam me voor om nog een keer te gaan. Gisteren kwam het er van. 
We waren onderweg naar Enschede en het leek een mooie onderbreking. Zo lang zitten is toch nog wel lastig. 
Kampen... wat is er een verschil tussen 's zomers in zo'n stad zijn en nu. 
De zon scheen weliswaar volop, maar jemig wat was het koud. Ik liep echt te bibberen. Bovendien was het niet zo gezellig als toen. Maandagmorgen, alle winkels dicht, geen terrassen, het museum gesloten. 
En die koe hing ook al niet meer aan de toren! Eigenlijk vond ik er niet veel meer aan. 


Tot we op dit plekje aankwamen. Een luw plekje, zo heet dat toch? De wind werd wat minder en daardoor voelden we die felle zon wat meer. 
Daarna ging het een stuk beter. Ik kreeg weer oog voor de schoonheid van de stad. Deze poort bijvoorbeeld met dat nog tere groen dat er van een afstand door kwam. Lentegevoel...



Aan de andere kant van de poort  zat iemand te wachten in het zonnetje:


En zo kreeg ik ineens weer oog voor details en bijzonderheden. De naam van een wethouder bijvoorbeeld. Wat een prachtige naam, ik had die nog nooit gehoord:


Oké, en de winkels waren dan wel dicht, maar er was evengoed van alles te koop:


Ganzeneieren, á 1 euro het stuk, geld in brievenbus aub. Of gewoon Kamper Uien:


Een huis kon ook en nog  wel bij Mevrouw Vastgoed! 


Maar we kochten helemaal niks en gingen verder, op weg naar Enschede. Daarover later meer. 

12 opmerkingen:

Sjoerd zei

Binnenkort zijn we daar ook in de buurt... Wellicht een bezoekje waard.

Emie zei

Aan oog voor detail ontbrak het je uiteindelijk niet. Die lantarenpaal!

nicole orriens zei

Fijn dat het toch nog beter wordt. Wonderlijk hoe kou zo'n enorm effect kan hebben op de beleving eigenlijk.

Marieke zei

Herkenbaar. Op maandag op stap gaan vraagt creativiteit. Naast winkels zijn ook vaak horecagelegenheden gesloten.

Elizabeth zei

Ik ben er nog nooit geweest, maar als ik dit zie moet het er maar eens van komen!

Iris Flavia zei

A nice place! And I love the trust that is set in people. In my Brother´s village there is a fridge with eggs, you also pay, and take, you can see the chicken roam around and the eggs do taste and look much better!
-1C here still...

Kitty zei

Mooie plaatjes weer Bettie.
Je ging toch zeker wel naar het museum in Enschede he? :)

biebkriebels zei

Dat is lang geleden dat ik daar was, je hebt oog voor detail!

Judy zei

Met de zon ziet alles er veel mooier uit, ondanks de kou! Prachtige lantaarnpaal en zijn schaduw!

Ferrara zei

Gelukkig kwam het toch nog goed. Niks voor jou om niet gedetailleerd te kijken, maar kou is funest.

Marthy zei

Ja, die lantaarnpaal is leuk, mooi opgemerkt.

In de weer zei

Wat leuk Bettie, wij waren er toen we terugkwamen van het fietsen van de Elfstedentocht (blogje 12 aug 2019). Onze foto is denk ik van de andere kant van de poort.
Zag je toevallig ook de socialsofa aan de IJsselkade (blog 9 oktober 2019).
Het was toen wel bloedheet.