Totaal aantal pageviews

maandag 3 april 2023

Een soort Mona Lisa en sexisme

 


Vorige week vertelde ik al dat er bij museum Straat buiten, gewoon op het NDSM-terrein, ook allerlei moois te zien was. Zonder toegangsprijs. Dit was er een. Donovan Spaanstra. Ik heb al eens eerder werk van hem laten zien. 

Wat er bij geschreven is ... ik kon het niet helemaal lezen en had ook eigenlijk geen puf om me er in te verdiepen. Hoe dan ook, de schildering doet me een beetje denken aan Mona Lisa.

En verder zag ik nog een soort uitbarsting van een Franstalige kunstenaar. Eentje die wel min of meer te verwachten was. Want we hebben denk ik allemaal genoeg van sexisme. Toch?

Linking naar Sami's Colourful World

13 opmerkingen:

Judy zei

Prachtig!

Judy zei

Prachtig!

Sjoerd zei

Het zijn de ogen die het doen in de eerste mural. Seksisme vind ik ook niet meer van deze tijd.

Iris Flavia zei

Rebellious!

In de weer zei

Mooi, ik hou wel van een beetje “rauw” werk.

Sami zei

She's a little bit prettier than Mona Lisa 😀. Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

s.c zei

Ja van die buitenkant heb ik er ook heel wat. Bijna nog mooier dan binnen omdat het de echte habitat van een mural is. Valt inderdaad heel veel te genieten.

biebkriebels zei

Je hebt er nu weer een hele tijd genoeg om te plaatsen!

sjannesblog.com zei

Leuk!

Marthy zei

Alletwee prachtig.

blauwruitje zei

Mooi.

miekequilt zei

Weer twee mooie werken.

Josephine zei

Een soort Mona Lisa en Seksisme, dat heb je mooi verwoord Bettie,
zo komt het bij mij ook over, vind ze eigenlijk best wel mooi.