Totaal aantal pageviews

donderdag 6 april 2023

Zutphen

 We gingen dus naar Enschede. Ja wat zal ik er eens van zeggen? 
De stad  is best aardig, maar hoort niet bij onze favorieten. Ik zou er dus niet naar toe zijn gegaan, ware  het niet dat er een tentoonstelling was die ik echt heeeeel graag wilde zien. 


Ik kom daar nog op terug, ik heb nog een beetje verwerkingstijd nodig. 
Hoe dan ook, toen we de tentoonstelling hadden bekeken, gingen we naar Zutphen en dat is wel echt een favoriete stad. We zijn er vaker geweest en het is altijd een genoegen. Ook nu. 
Kijk dan, zo'n doorkijkje, zo mooi:


Ik stond klaar om een foto te maken, drukte en ineens was daar die meneer met zijn rolkoffertje. Ik wachtte geduldig tot hij het straatje had doorgelopen tot waar ik stond. 'Sorry hoor', zei hij. 'Als ik u eerder had gezien, had ik echt wel even gewacht'. 'Geeft niks' zei ik en maakte een nieuwe foto. Want vreemde mannen al zijn ze aardig hoef ik er niet op. 


Toen ik thuis kwam en de foto's bekeek vond ik de eerste foto, mét man, eigenlijk beter. Mijn man vond het ook. 'Daar gebeúrt wat', zei hij. Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Foto 1 beter? Of foto 2? 

We hebben heerlijk gewandeld, koffie met scones genomen bij de Pelikaan (en die scones waren lekkerder dan de scones in London, de laatste keer!). Buiten, in de zon!
Afgesloten, heel toepasselijk, met een Italiaanse maaltijd. Wat een topdag!


23 opmerkingen:

Judy zei

Zutphen is mooi! En ja, die eerste is mooier, vind ik ook. Dat zeggen ze altijd, ook met landschappen schilderen, dat een menselijk figuurtje erin het levendiger maakt. Proporties en zo.

KnutzEls zei

Zutphen is zo mooi. Die man maakt het levendig. Dus voor mij foto met.

Sjoerd zei

De tweede foto is mijn keuze. Dat rolkoffertje past niet bij de sfeer van dat straatje.

Iris Flavia zei

Yes, I like the one with the man better, too.
I have one pic I took in Cuba, of a beautiful fence. And there is a man slowly walking by - he, too gives the scene something special.
Well, ,sounds like a great, yummy Spring day!

Charlie zei

Beide foto’s zijn mooi: 1. Een mooi tafereeltje met een mens erbij! 2. Mooi straatje met lantaarn! Doet me een beetje denken aan Vermeer.

Marieke zei

Allebei de foto's vind ik mooi.En jullie dag was perfect.

sjannesblog.com zei

Ik zou ook gaan voor de foto met man. Klein detail maakt het net pittiger.

Kitty zei

Mooi doorkijkje in Zutphen en ik stem op foto 1. De zon/schaduw op de voorgrond doet daar ook meer. De kerktorens lijken trouwens wel een tweeling zo...
Wij kwamen vroeger wel in Enschede omdat daar een lieve 'tante' woonde, maar sinds zij er niet meer is zijn we er niet meer geweest. In het Rijksmuseum Twenthe hebben we indertijd een geweldige Vuurvogel gezien, een installatie van Othilia Verdurmen. Ik zag dat dat in 2011 was...

biebkriebels zei

Ik kies voor foto 1, de man voegt net iets meer toe dan een mooi plaatje.

Jolande zei

Ik vind Enschede ook niet geweldig, Almelo is een leuker stadje.
Wat foto's betreft kies ik voor foto 2, ik hou van foto's zonder mensen erop.

Ferrara zei

En dat alles op één dag, inclusief Kampen. Wat fijn voor je dat het weer kan. En ja Zutphen is sfeervoller dan Enschede.

Anoniem zei

Het was niet op een dag hoor

Miriam zei

Het klinkt als een heerlijk uitstapje! De eerste foto - mét man dus- vind ik ook sprekender.

izerina zei

Klinkt heerlijk allemaal

Anoniem zei

Het luisterboek Phoenix is geweldig! Dankjewel voor de tip! Lieve groet Ingrid-Katrien

Marthy zei

Grappig dat jij dat zo vraagt. Ik heb altijd de neiging gehad om geen mensen op mijn foto's te nemen maar dat ben ik gaan herzien. Mensen horen in het straatbeeld en maken inderdaad het geheel levendiger.

Elizabeth zei

Mooie foto's! Ik maak eigenlijk altijd foto's zonder mensen erop, mijn man juist mèt mensen en we discussiëren daar soms over...
Toch vind ik de foto met de man levendiger!

miekequilt zei

Ik vind de foto zonder man mooier. Verder heb ik even gekeken maar welke tentoonstelling je bent geweest, ziet er fantastisch uit en ik verheug me nu al op je verslag.

In de weer zei

Dat het een topdag was geloof ik graag, straalt er helemaal vanaf.

Nietzomaarzooo zei

Wat een mooie en zeker topdag.

Emie zei

De foto met man is net iets levendiger.

s.c zei

Vind foto 1 beter omdat die schaal en maat geeft aan het geheel.

elly zei

Ook ik vind die met man mooier 🙈