Totaal aantal pageviews

zaterdag 22 april 2023

Boeketje

 Oppassen wordt hoe langer hoe minder oppassen. In die zin dat de kinderen hun gang gaan en bijvoorbeeld buiten gaan spelen. Zonder ons! 


Laatst ook: Anna moest hockeyen, Noor speelde bij een vriendje en Jet was een poosje thuis en we deden een spelletje. Maar toen er een vriendinnetje kwam,  was zij ook verdwenen.  Skeeleren
Ik zat dus,  niks te doen hebbend,  lekker in het zonnetje op de bank in een Plintboek te kijken, getiteld: Eén gedicht is nooit genoeg. En ik las het gedicht dat je hierboven ziet.  Van K. Schippers . Bloemen geuren.

Het skeeleren was kennelijk even onderbroken. Want heel toepasselijk:  daar kwam Jet binnen met een boeketje. Een schattig boeketje. Zelf geplukt. Touwtje erom gebonden.

 'Voor jou, oma!' En wat later trouwhartig: 'En ook voor opa!'. 

Ik gok zomaar dat wij voorlopig geen mooier boeketje zullen ontvangen.

19 opmerkingen:

KnutzEls zei

Daar kan geen bloemist tegenop. Wat schattig.

izerina zei

Heerlijk,dat ze zo hun eigen gang gaan.

Sjoerd zei

Ze denken in ieder geval aan je...

Judy zei

Het mooiste boeket!

Mevrouw W. zei

Lief van haar!

Kitty zei

Pfff, best spannend als ze alleen buiten gaan spelen lijkt me, vooral de eerste keer, hahaha. Hoe deden wij dat toch vroeger Bettie...? Heel mooi boeketje hebben jullie gekregen en het gedicht zorgde voor een glimlach.

Marieke zei

Lief.

conny's quilts en creaties zei

Prachtig hoor zo'n met liefde geplukt boeketje

Emie zei

Het mooiste en liefste boeket!

schrijfselsvanmij zei

onbetaalbaar mooi!

Willy zei

Lief!

sjannesblog.com zei

Het liefste!

Joanne zei

Zo herkenbaar. Wij hebben altijd op onze kleinkinderen gepast toen ze klein waren.
Nu ze ouder zijn gaan ze meer hun eigen weg.
Best wennen. Maar ook leuk om te zien hoe zelfstandig ze worden.

Liefs Joanne 😘🧡

Ferrara zei

Wat lief. Kan ook niet anders met zo'n oma ... en opa.
Mijn kleinkinderen zijn inmiddels volwassen. Ik noemde het eindstadium van de oppas destijds de commissie van toezicht en schreef er een blogje over. https://ferrara-victoriene.blogspot.com/2012/10/skinny-jeans.html#comment-form

Elizabeth zei

Ja, als ze groter worden verandert ook de manier van oppassen... Maar wat een lief boeketje!!

Marthy zei

De schat!

Josephine zei

Wat lief van Jet, en ze heeft er echt kijk op, wat een lieflijk
boeketje heeft ze samengesteld

Jolande zei

Ach wat lief!

Mevrouw Niekje zei

Als het allemaal goed blijft gaan is het straks zo dat zij jou mee uit nemen! Ik heb dat gelukkig nog kunnen doen met mijn oma, vond ze geweldig. Mijn moeder leefde helaas niet meer, maar mijn oma nog wel. Ik haalde haar dan op met de auto in Rijswijk en dan gingen we ijs eten in Kijkduin, of een kroket bij slagerij Dungelman in Den Haag, dezelfde dingen die we deden wanneer ik als kind bij haar logeerde!