Totaal aantal pageviews

woensdag 12 april 2023

In z'n paarse potje

 


Eerst was het alleen dat bolletje met die naar beneden hangende sprietjes. Toen vond ik hem al leuk. In z'n paarse potje. 
Ik noem hem de Ton. Want gekregen van medeblogger Ton tijdens de bloggersbijeenkomst half maart.
En kijk eens hoe de Ton zijn best staat te doen. 


Dan heb ik nog de B&M, gekregen toen ik nog grotendeels in bed lag. Die staat dus in onze slaapkamer en ik durf hem niet te verplaatsen.

b

Ik weet niet zeker of ik het  over de Jeanne heb gehad. Maar als dat wel zo is, is het minstens een jaar geleden. Toen kreeg ik een stukje van een plant van Jeanne L. en dat nam ik in een waterflesje mee uit Zeeland. Inmiddels is de Jeanne zo groot geworden dat onze aap zich er helemaal thuis voelt. 


Tenslotte nog de San. Ook gekregen toen ik nog in bed lag. Er zitten allemaal zaadjes in gedrukt. 'Bee-friendly seeds' staat op de achterkant. 
Het is natuurlijk nu nog de San, maar binnenkort plant ik ze en dan heet het de Sannen. 




16 opmerkingen:

Judy zei

Zo leuk, gekregen groen!

Miriam zei

Wat een grappige planten en allemaal met een eigen verhaal!

Sjoerd zei

Die met een verhaal zijn zeker de mooisten...

Emie zei

Mijn Ton bleef in NL verzorgd achter. Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat. De Bertie staat in het keukenraam in Caldese en is een heel klein sprietje!

Elizabeth zei

Ah, wat leuk! Ik geef ook altijd veel namen aan mensen die ik niet ken, of aan apparaten (Bartje, de wasmachine en Fikkie de houtkachel), maar met planten/stekjes heb ik dat nooit gedaan...

Kitty zei

Haha, wat leuk dat je ze allemaal vernoemd hebt. Toch een beetje je kindjes... :)

Jeanne zei

Wat leuk al die namen bij de plantjes.
Die Jeanne is lekker gegroeid.
En logeert de aap nu in mij of ben ik in de aap gelogeerd?

Jolande zei

Hahaha geen wonder dat ze het bij jou zo goed doen, met zoveel liefde, aandacht en een naam.

sjannesblog.com zei

Goh, een hele serie al, leuk!

conny's quilts en creaties zei

Grappig dat je de planten en naam heeft. Je praat vast ook tegen al die groene vrienden. ;) Ze doen het goed bij jou!

Mrs. T. zei

Mooi! Ik houd van groen!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Zo leuk en wat een aparte plantjes. Ik zou ze zo gaan aanschaffen...

Floor zei

Grappig al die plantjes met namen.
B & M, het eikenboompje, kan in de tuin en dan lekker groot groeien.

Josephine zei

Wat leuk Bettie da alles zo mooi aan het groeien is, ik denk dat de eerste
plant,"Ton" een Ornithogalum umbellatum is, in de volksmond "Vogelmelk".
En deze plant is heel giftig, weet niet of je poezen hebt want die kunnen
er beter niet van knabbelen. De plant met het aapje, staat geweldig!!!

Marthy zei

Groene vingers, Bettie. Leuk!

Koffie Digitalix zei

Ik ben altijd bang dat ik gekregen groen laat verpieteren. En als ik de plant dan naar de gever heb genoemd....