Totaal aantal pageviews

vrijdag 28 april 2023

Nog een Gouds ding

 


Nou zijn er op het gebied van automaten, automatieken toch al veel dingen bedacht. Kroketten, andere snacks, kunst, condooms, sigaretten, tampons... maar een stroopwafelmuur zag ik nog nooit. 

'Mooi makkelijk',  zei mijn man, 'daar verdient een slimmerik bijna slapend zijn geld'.
Maar ik weet niet of het zo makkelijk is. 
Er zijn veel winkels in Gouda waar je ze ook kunt kopen en dat leek mij toch wel wat aantrekkelijker.

Voor de volgende dag had ik een cadeautje nodig voor iemand en we kregen een superlekkere stroopwafel te proeven, iets anders dan anders. 
Dus ik dacht 'Zo'n pakje neem ik mee en dan doe ik er een paar mooie Goudse kaarsen bij'. 
En wat denk je? Nergens kaarsen te vinden. Alleen in de kerk, met afbeeldingen van die kerk er op en die vond ik niet mooi.  
Nou, haha, daar ga je dan voor naar Gouda!


21 opmerkingen:

izerina zei

Worden die kaarsen elders nog wel veel verkocht?

Judy zei

Nou moe, geen kaarsen? Vind die muur wel heel erg leuk!

KnutzEls zei

Dat hoort toch echt bij Gouda, kaarsen en stroopwafels enne zo'n lange witte pijp.

Emie zei

De ontvanger zal in elk geval blij geweest zijn met de stroopwafels, dat is zo'n traktatie!

Kitty zei

Geen kaarsen? Ongehoord! Wij zeggen dan vaak "Schrijf een brief!". Dat deed ik vroeger nl. wel eens als ik ergens niet tevreden over was, hahaha.
Maar verder was het toch wel mooi daar in Gouda lees ik ;P

nicole orriens zei

Ik vind het slim bedacht die stroopwafel muur!

Tine de Jong zei

Ben al heel lang niet meer in Gouda geweest maar die automaten zijn wel teffers hoor. En ja de stroopwafels zijn ook wel de lekkerste hiervandaan. Handig als de winkerls dicht zijn. Maar dat er geen kaarsen te koop waren aldaar is wel heel vreemd.

Anoniem zei

Gouda kaarsen bij de Blokker, online en vaak ook in de winkel!

Sjoerd zei

Geen gezeur, open een deur...

Bertiebo zei

Ja ik kan hier ook overal Gouda kaarsen kopen, maar de bedoeling was dat ik een aardigheidje meenam uit Gouda. En er zullen vast wel ergens winkels geweest zijn waar ze die kaarsen ook hadden, maar die winkels hebben wij niet gevonden.

Wieneke zei

Wij waren laatst even in Gouda centrum en ik vond het er vreselijk achteruit gegaan. Ongelooflijk veel troep op straat, armoedige huizen en bijna geen leuke winkeltjes meer, geen fijn publiek liep en fietste er rond.....
Het is zowat 30 jaar geleden dat ik echt graag in Gouda kwam (zelfs bijna wekelijks), maar we vonden het nu zo teleurstellend en domweg akelig, dat we na een korte wandeling over het plein en rond de kerk maar heesnel richting auto zijn gegaan. Zelfs het stadhuis zag er slecht uit. Ik was uiteraard van plan om stroopwafels te kopen, maar de zin daartoe ontbrak ook opeens. We kwamen uit Alkmaar en dat stadscentrum ziet er goed uit. Gouda is Gouda niet meer. Jammer!

biebkriebels zei

Een stroopwafel automaat, hoe verzinnen ze het!

Maria Steutel zei

Bij boekhandel smit op de korte tiendeweg hebben ze kaarsen.

Iris Flavia zei

I had to wiki stroopwafel - I think we have them here now, too! The world is getting small...

Jolande zei

Een stroopwafelautomaat in Gouda, slim bekeken.

Ferrara zei

Ik vind het wel jammer, die automaten. Net als die kleine buffetwinkels waar je even snel een blikje kunt scoren om over Nutella maar niet te spreken.

In de weer zei

Wat geinig, een stroopwafelmuur !

Elizabeth zei

Voor mijn trouwen woonde ik in Stolwijk en ja, den ben je voor veel dingen aangewezen op Gouda. Ik zat er ook op school, allemaal hartstikke leuk.. De binnenstad ook. En de stroopwafels waren natuurljk altijd heerlijk!

Marthy zei

Een stroopwafekmuur, ik heb hem nog niet gezien. Maar de lekkerste siroopwafels heb je dan gemist blijkbaar. https://heenenterugnaardeardeche.blogspot.com/2022/11/kamphuisen-siroopwafels.html

Anoniem zei

Hoezo heb ik die gemist? Dat waren ze. Ik haalde ze niet uit de muur natuurlijk

blauwruitje zei

Nee geen stroopwafels uit de muur. Eigenlijk zijn ze vers, bij zo'n stalletje, het allerlekkerst.