Totaal aantal pageviews

vrijdag 21 april 2023

Serie

 


Van die langlopende tv-series.  Peyton Place, daar ging ik echt voor zitten.  Toen zat ik nog op school, op de middelbare. 
Maar ik heb bijvoorbeeld niet Dallas gezien of Medisch Centrum West. Ik wist wel ongeveer hoe het ging, want men sprak er over en ik zag weleens een stukje van een aflevering, maar dat was het.  
Vroeger had ik geen tijd voor series en ik maakte er ook geen tijd voor. 
Tegenwoordig doe ik 's avonds helemaal niks. Meestal lig ik tamelijk uitgeteld op de bank. 
Dus nu wilde ik lekker gaan kijken. Naar Dag & Nacht, een serie geschreven door Kim van Kooten en met allerlei bekende spelers.  Een ziekenhuisserie. 
Natuurlijk vergat ik het, maar je kunt zowat alles terugkijken en dat is wat ik deed.
Ik was meteen verslaafd. Zo zelfs dat ik een paar dagen na de eerste aflevering, de hele serie (acht afleveringen) in een avond heb uitgekeken. 
'U kunt ook alle afleveringen streamen', wordt er dan gezegd.  Maar dat had ik nog nooit gedaan. Tot nu toe dan.  
Heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Humor, ontroerend bij vlagen, spannend soms en goed gespeeld, vooral door Kim van Kooten zelf. En nadruk op de druk in de zorg. Ik hoop dat er meer afleveringen gemaakt gaan worden.   
Meer zeg ik er niet over. Dat is genoeg!


16 opmerkingen:

izerina zei

Dat is toch een mooie combinatie. Rusten en genieten

Joanne zei

Je hebt mij aangestoken. Ik ga de serie kijken. Ik had er al wat over gehoord. Leuk is dat he, achter elkaar kijken.

Liefs Joanne

Judy zei

Leuk is dat hè, achter elkaar kijken. :) Ik ben er niet aan begonnen, deze serie.

Sjoerd zei

Series heb ik eigenlijk nooit gekeken. Meestal door gebrek aan tijd.

Anoniem zei

Heb ik ook meteen gekeken. Prachtig!

Emie zei

Ik kijk nauwelijks tv momenteel maar ik mis dus wel.iets, blijkt.

Kitty zei

Hier zien de avonden er niet veel anders uit hoor. Deze serie heb ik gemist, dat wordt terugkijken...

nicole orriens zei

Het feit dat Kim van Kooten erin zit vind ik meteen al een aanbeveling.

In de weer zei

Wij hebben ook gekeken, vorige week toevallig, was niet de bedoeling eigenlijk.
Maar omdat we het prachtig vonden, keken we al uit naar gisteren, deel twee.
Weer supergoed, vooral die jongen, toen hij begon te praten tegen de ouders van de dode baby, zó rustig, zó goed, hartverwarmend.
Nee wij blijven voorlopig kijken, niet alles meteen, want dan mis je de spanning van het uitkijken naar iets en het, je verheugen op iets.
Maar dat is voor ieder de eigen keuze, gelukkig !

Floor zei

Al die oude series van vroeger heb ik ook gezien, heerlijk genieten en vol spanning wachten op de volgende aflevering.
Deze ga ik ook volgen.
Eerlijk gezegd vond ik het eerste deel tegenvallen, maar de tweede aflevering was prachtig en heel ontroerend.
Streamen doe ik niet, ik ben geduldig en wacht gewoon op de volgende.

Anoniem zei

De eerste aflevering gezien. De tweede moet nog terug gekeken worden. Groet TinekeD.

schrijfselsvanmij zei

Ik kijk bijna nooit televisie, maar was direct fan van deze serie. Ik kijk ‘gewoon’ iedere woensdagavond :-)

Mevrouw Niekje zei

Ik had m al op mijn lijstje staan, ga ik binnenkort ook kijken, zin in!

Mrs. T. zei

Ik ga zo de tweede aflevering kijken.

miekequilt zei

Ik heb deze serie gemist, geloof ik. Ga er naar op zoek, want ik lees hier veel enthousiaste reacties.

Marthy zei

Wij kijken niet zoveel televisie en langdurige series al nooit, maar deze wilde ik wel kijken en heb dus twee afleveringen gezien. Goed!