Totaal aantal pageviews

zondag 23 april 2023

Effect

 


Ik liep enigszins te chagrijnen op een paadje langs de dichtstbijzijnde sloot. 
In de regen wandelen is mijn hobby nou niet bepaald, maar ik deed het toch. In beweging blijven was de boodschap van de traumachirurg en dat doe ik dus. Deze week was ik trouwens voor het eerst tevreden over de afgelegde afstanden, gewoon weer de tienduizend stappen in één keer. En al zeven dagen achter elkaar. Niet zonder pijn, maar ik merk dat het goed doet. 

Deze moedereend was zo wantrouwend als ik weet niet wat. Ze draaide meteen om, gevolgd door haar kinderen,  als ik met haar opliep. Dus draaide ik  ook even en liep weer gelijk, maar dan keek ze en draaide weer. De kinderen ook
 
Niet een kind protesteerde. Dat was wel schattig. 

Toen ik thuis kwam en de foto's bekeek vond ik ze best bijzonder. Een raar effect in het water.  Al heb ik geen idee wat ik heb gedaan. Ik zei het al, ik liep te chagrijnen daar. 




22 opmerkingen:

Sjoerd zei

Vijf van die pullekes erbij... Daar wordt je toch weer vrolijk van.

Judy zei

Dat viel me meteen op, die lijnen in het water. Prachtig!

izerina zei

Je liep gewoon eendjes te plagen

sjannesblog.com zei

Mooie spiegeling in het water!

Emie zei

Het levert mooie foto's en een voldaan gevoel na afloop. En bij mij een glimlach!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Chagrijnig ☺️ echt een Nederlands woord. Dat geeft je dus tijd voor een mooie foto.

Mevrouw W. zei

Het is een bijzonder effect. Ik vind het mooi.

Kitty zei

Ahhh die pulletjes, zo schattig dat jonge spul :)

Marieke zei

Mooie foto.

conny's quilts en creaties zei

Prachtig die reflectie in het water. Je had echt je dag niet....die eend van jou is een grauwe gans!!! met pulletjes, dat dan weer wel ;)

Jolande zei

Ik vind het heel knap van je dat je ondanks regen en kou toch gaat wandelen.
De pulletjes zijn schattig en je foto's mooi.

Anoniem zei

Ik zie het, ik heb me gans vergist!

Bettie zei

Dat was ik

Marthy zei

Dat water stroomde in twee richtingen door dat heen en weer gezwem van familie gans. Maar het leverde wel mooie foto's op. En niet mopperen hoor, lief zijn voor je lichaam, dan voel je je direct al een stuk beter.

miekequilt zei

Van dit weer en een pijnlijk lijf mag je echt wel eens chagrijnig zijn, lijkt mij.
Je volgers hebben er van kunnen genieten!

Mrs. T. zei

Fijn dat het wandelen steeds beter gaat. Leuke foto's.

Hans zei

Mooie beelden die bij het voorjaar horen, ik geniet volop van het gekwetter en gesnater. Hans

Floor zei

Ik word altijd wel vrolijk als ik jonge eendjes of zoals op deze foto jonge gansjes zie.
Het valt me op dat eenden wat nonchalanter omgaan met hun jongen dan ganzen.
Wat me ook opvalt na enige tijd, is dat er maar weinig jonge eendjes overblijven, maar wel alle ganzen.
Goed ouderschap zullen we maar denken.

Els04 zei

Zo goed van je!
En hoe lief die baby's!

Miriam zei

Blijven wandelen is echt niet altijd een makkie, goed dat je volhoudt!

Elizabeth zei

Maar dat zijn geweldige foto's! Als je niet had gewandeld...

Anoniem zei

Mooie foto's en vooral die "rimpelingen" in het water. Het zijn dus jonge gansjes. Kan me niet herinneren wanneer ik jonge "pulletjes" van een eend heb gezien. Groet, TinekeD.