Totaal aantal pageviews

zondag 24 maart 2024

'C' is van cadeautjes

Ze noemde zich aanvankelijk 'C.' en zij stuurde mij Roodkapjekaarten, waar ik natuurlijk hartstikke blij mee was.  
Er werd wat heen en weer gemaild en toen bleek haar adres, haar échte adres in G. te zijn. Dus
toen twee jaar geleden mijn schoonzus verhuisde naar die plaats, waar wij haar regelmatig een bezoek brengen... ja toen was een echte afspraak met C. gauw gemaakt. 
Vorig jaar voor het eerst en dat was hartstikke gezellig. 

En nu gisteren weer. We dronken koffie en lunchten. 
'Het was echt weer leuk, zo bij te praten!
Heel bijzonder blijf ik het vinden, dat ik op internet jouw blog zag en dat we nu in het echt contact hebben!', mailde C. 
Ik was het roerend met haar eens. Zo'n dag is een cadeautje, zonder enige twijfel
Trouwens,  C. is sowieso van de cadeautjes. 



Deze prachtige serie Duitse Roodkapje postzegels kreeg ik . Uit 1962 en wat zijn ze mooi! 
En dan nog een Roodkapjekaart die voor mij nieuw was. Allebei gevonden door de dochter van C. 
Dat is dus ook een lieverd, kan niet missen. 


De kaart is nummer 321 in de verzameling. 

En dat was nog niet alles. Er kwam nóg een superleuke verrassing. Dat was een boek, gevonden op een boekenmarkt in Culemborg. Dit boek:


En dan nog veelal in dialect. Ik heb het boek gisteravond al helemaal doorgelezen en ik kom er nog op terug. 
Want ik mag dan geen echte Zeeuw zijn, het voelt wel een beetje zo. Ik hou van Zeeland, van Zeeuws én van liedjes! 
En ik heb ook nog iets bijzonders ontdekt in dat boek. Wordt vervolgd, maar wanneer weet ik nog niet. 

16 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Je maakt me nieuwsgierig ;)

izerina zei

Wat leuk,die Zeeuwse liedjes. Zouden er ook opnames van b.v een kinderkoor zijn?

Sjoerd zei

leuk is die kaart met al die roodkapje postzegels. Ik vind ook de contacten die je via je blog opdoet heel leuk.

Judy zei

Superleuk, zo'n contact door je blog! Hele mooie Roodkapjes! En ben natuurlijk benieuwd naar het boek met liedjes!

Emie zei

Het blogwereldje kent vele vriendschappen, dat blijkt ook nu weer!

roentare zei

The stamps are looking so good

Kitty zei

Bijzonder en waardevol om via je blog nog weer nieuwe vriendschappen op te doen. ("op onze leeftijd" heb ik maar weggelaten... oeps...!). Ik ervaar dat ook met mijn "forumvriendinnen".

Iris Flavia zei

What sweet surprises and meetings! Isn´t it wonderful when you meet online and click in real life also?
To social media! Sorry here we don´t have much of "Roodkapjes" - we should!!!

In de weer zei

Bijzonder om op die manier iemand te leren kennen en ook nog te ontmoeten.
Mooie Roodkapje kaart en postzegels.
Leuk dat de dochter wat had gevonden.
Fijne zondag nog met al dat moois om van te genieten.

Jeanette Renting zei

Ook weer zo'n mooi contact dat ontstaan door een blog. Heel leuk, de cadeautjes die je steeds krijgt van C.

Jolande zei

Wat gezellig allemaal,.
De postzegels vind ik zó leuk.

miekequilt zei

Wat een leuke vriendschap. En dat dankzij Roodkapje! Je hebt weer mooie spulletjes gekregen. En als klap op de vuurpijl een heel mooi boek. Super!

Marthy zei

Wat is blogland toch leuk! Zulke contacten die langzaam vriendschappen worden, ik geniet ervan.

Josephine zei

Geweldig gewoon datje zo via blogland iemand beter leert kennen en zelfs bevriend raakt.
Wat een prachtige nieuwe aanwinsten heb je weer gekregen, ook de postzegels vind ik
heel bijzonder. En dat boek is natuurlijk ook fantastisch, en ben heel benieuwd naar
wat je voor bijzonders bent tegen gekomen in dat boek.

Elizabeth zei

Dat is toch best bijzonder, om zo iemand te ontmoeten. En toch is het ook weer niet zo vreemd, want je hebt vaak als bloggers een beetje dezelfde interesses...
Die kaart vind ik geweldig en zò sprekend!
En dat er postzegels waren van Rood Kapje heb ik nooit geweten, ook al zijn het Duitse...

Aviator zei

Je post was een verademing. Dankbaar voor je unieke insteek. Betreed de wereld van het Aviator-spel via onze blog.