Totaal aantal pageviews

dinsdag 12 maart 2024

Gezichtjes

 

Bloglezer Carla schrijft: 

Vanuit mijn keuken zie ik dit en elke keer moet ik gewoon lachen. Er heeft een buitenlamp gehangen maar er is nu een andere en die hangt hoger.

Die ene plug zit dicht, hij hing er dus maar aan 1 schroefje. Door het gat ging het snoer naar binnen en waarschijnlijk met het snoer eruit halen is er een plukje stof meegekomen en dat vind ik net een sikje. Het is al een oud schuurtje, sommige stenen zijn slecht. Of het van de lamp komt of gewoon slecht is weet ik niet maar ik vind het de bovenkant van zijn hoofd met een krul.

Ik zie er zelfs twee, Carla. Dus dubbel dank 


Hier zie je de Waterpoort in en van Sneek. En je ziet een gezichtje. Deze fraaie foto werd me gestuurd door Stef van SC Collections  


'Je moet wel goed focussen', schrijft bloglezer Annelies. En daar heeft ze gelijk in. Het kostte mij een heleboel keer kijken! Maar toen had ik het. Annelies zag het in het Snouck van Loosenpark in Enkhuizen. 


De laatste voor deze ronde komt van Miriam. Zij schrijft: Tientallen malen stond ik tegenover dit gezichtje te wachten zonder het te zien. Aan de overkant van de tramhalte op de Rozengracht in Amsterdam staat een klein rijtje huizen uit 1894. Ze zijn voorzien van de nodige ornamenten en naar de versieringen heb ik vaak gekeken. Donderdag zag ik opeens een gezicht.

Ja, zo gaat dat soms en ook dat onverwachte maakt het leuk.
Blijf speuren mensen! En inzenden! bettievdgriend@hotmail.com

14 opmerkingen:

Sjoerd zei

dat doodshoofd van Annelies zag ik meteen. Weer een leuke uitbreiding op je verzameling.

Judy zei

Ik zie ze allemaal, supergoed gespot!

roentare zei

That castle reflection is gorgeous!

Emie zei

Bij de laatste heb ik even moeten zoeken welke elementen de ogen zijn. Maar als je het eenmaal ziet, is het een leuk verbaasd gezichtje !

Kitty zei

Ik zag in die van Annelies ook een doodshoofd, net als Sjoerd. Goed gevonden weer!

Ximaar zei

Ze zijn weer mooi. Doorgaans reageer ik er niet op, omdat ik weinig toe kan voegen.

Onlangs blogde ik over symmetrisch beddengoed. Ferrara herkende daar een gezicht in. Van mijn blog mag alles overgenomen worden.
https://ximaar.wordpress.com/2024/03/07/mrt-07-ximmertremmix/#comment-42055

Ferrara zei

Ook ik zag het doodshoofd meteen, maar ik ben zo onderhand ook goed getraind, denk ik.😉
Weer fraaie aanvullingen.

s.c zei

Tis weer leuk allemaal.

KnutzEls zei

De Sneeker Watertoren is prachtig. Hij lijkte te geeuwen...

Jolande zei

De laatste zie ik niet. Het doodshoofd zag ik gelijk en ik vind het helemaal geweldig.

miekequilt zei

Ze zijn weer leuk. Er wordt goed voor je rondgekeken met leuk resultaat.

Josephine zei

Het blijft me verrassen al die variaties van gezichtjes.
ook deze zijn weer geweldig, en vooral dat doodshoofd, TOP!!!

Elizabeth zei

Ik zie het gezichtje van Annelies niet hoor, en ook die van Miriam niet.
Maar dat ligt echt aan mijn manier van kijken. Ik vind het elke keer weer knap dat mensen gezichtjes ontdekken!

Koffie Digitalix zei

Die van Annelies is overduidelijk... De Sneekerpoort ook. En die is ook nog eens prachtig.