Totaal aantal pageviews

donderdag 28 maart 2024

Wat doen jullie daar altijd?

 Wat we toch altijd doen in London? 

Het wordt ons vaak gevraagd. En er zijn een heleboel dingen die we ook echt altijd doen. De eerste dag gaan we meestal naar Trafalgar Square. Het is niet zo hoor, maar dat voelt als het centrum van de stad. Even kijken of er iets nieuws staat op d 4th plinth. We wandelen wat en eten bij onze Griek. 

Deze keer gingen we eerst naar de Westminster Abbey om een Evensong bij te wonen. Dat hadden we heel lang geleden ook al eens gedaan, maar dat gaf helemaal niks.  



Plek genoeg in die Abbey. Het is gratis en je hoeft niet te reserveren. Je wordt naar binnen geleid. Onderweg scan je een bord dat iemand ophoudt en dan verschijnt de hele dienst woord voor woord op je telefoon.  Je neemt plaats en geeft je ogen goed de kost. 
Foto's maken mag niet en stil blijven staan om iets uitgebreid te bekijken ook niet. De foto hierboven komt van het programma dat op mijn telefoon verscheen. Ik maakte hem niet zelf. Wat dacht je wat... in een kerk! 
Maar toch krijg je een goed beeld van de Abbey en de dienst was mooi, indrukwekkend zelfs en met ook nog een goeie preek over vergeving. Maar daar gingen we niet voor.
Wel voor de Abbey, het koor en de rituelen. 

Het was een prima begin. 


Deze foto maakte ik wel zelf, maar toen waren we al bij de uitgang en daar mocht het. 

14 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Sounds very familiar ;-)
"You go to Perth AGAIN?"
Nice to have a home away from home, right?
Looking forward to hopefully more (I haven´t been in London for... nearly 30 years!)...

Judy zei

Je raakt niet uitgekeken! Goed begin van jullie reisje!
Ik volg op insta een account over onbekende/onverwachte plekken in Londen. Ik zal hem opzoeken en dan geef ik het je door.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wij hebben een dienst bijgewoond in de St Pauls. Vooral het koor .. prachtig

izerina zei

Wat mooi!

izerina zei

Wat mooi!

KnutzEls zei

Indrukwekkend met al die gewaden en lichten.

Emie zei

Juist het herhalen van al je rituelen maakt dat je er je thuis voelt.

Kitty zei

Nou kun je Texel natuurlijk niet vergelijken met London, maar ik herken dat wel dat je steeds hetzelfde doet en je daar lekker bij voelt.

In de weer zei

Al kom je nog zo vaak op dezelfde plek, dan is het dubbel zo leuk (of juist niet) als er opeens wat is veranderd en dat valt jullie dan meteen op.

roentare zei

I wonder what these men were talking about. Stock exchange?

Sjoerd zei

Waarom niet naar Londen kun je ook vragen, er is daar zoveel te doen dat er jaren naar toe moet om alles te zien.

Jolande zei

Ja dat vraag ik me nou ook altijd af, wat doen jullie daar toch altijd LOL
Het is altijd leuk om te lezen wat jullie er doen en of er dingen zijn die wij nog nooit gedaan/gezien hebben.
Westminster Abbey heb ik gezien, een dienst heb ik er nooit bijgewoond.

miekequilt zei

Dat lijkt me een mooie belevenis. Jullie hadden dus een mooie start. Ik verheug me al op de rest van jullie reis.

Marthy zei

Ja, ik herken dit. Mensen vragen ons of dat nou leuk is, altijd naar dat huis in Frankrijk.
Ontzetten leuk maar ze hoeven het niet te begrijpen.