Totaal aantal pageviews

vrijdag 22 maart 2024

Keuken vernieuwen

 Toen wij vijfenveertig jaar geleden ons (nieuwe) huis kochten, zat de keuken er al in en hadden we niks te kiezen. De keuken had groene tegeltjes (evenals trouwens de badkamer). Niets was ingebouwd, de koelkast niet, het fornuis niet en van een magnetron en een afwasmachine was helemaal nog geen sprake. 

Ik vond de kleur en de opstelling toen niet mooi en ook niet handig. 
Kijk, hier zie je de groene tegeltjes. (Die ik nu trouwens best leuk vind). 
Ze hebben  er vijftien jaar in gezeten. 
Pas toen hebben we de keuken vernieuwd. 

En met die nieuwe keuken van toen die dus nu dertig jaar oud is, zijn we tot op de dag van vandaag blij. 
We hebben er toen heel lang over nagedacht en we hebben uitstekende keuzes gemaakt bij en met hulp van een uitstekend bedrijf. 
Iedereen in onze omgeving ging in die tijd de keuken vernieuwen en dat was bij sommigen een verschrikking. Een paar vriendinnen zouden er boek over kunnen schrijven. 
Wij niet, we hebben geen enkel probleem gehad. Magnetron kwam, afwasmachine ook en dat was het. 
De afwasmachine is in de loop der tijd een keer vervangen, er is een Quooker bijgekomen,  maar verder helemaal niks. 

Een ding hebben we toen verkeerd ingeschat. We hadden een koelkast zonder vriesvak. Dat was prima want in de kast onder de trap stond toen een grote vrieskist. Dat bleek uiteindelijk lastig te zijn, want ik was toen nog een stuk soepeler, maar ik kon er toch niet bij. Daarna kwam een kleine vriezer in diezelfde kast en die nu ging een paar weken geleden stuk. Niet meer te repareren. Wij kunnen niet zonder vriezer dus er moest iets gebeuren, maar wat. Een vriezer in de schuur? Nee niet handig. Weer zo'n kleintje terug? Nee want ik kon er nu nog net bij, maar dat gaat gezien onze leeftijd veranderen. 
Alles dan maar veranderen? Ik moest er niet aan denken. En het bedrijf van de eerste nieuwe keuken bestaat niet meer en die frontjes dus ook niet. 

En toen schoten mij De Keukenvernieuwers te binnen. 
Dat is een bedrijf dat jaren geleden bij mijn vriendin in Zeeland een en ander heeft veranderd. 
Bij haar ging het om de buitenkant van de keuken. Haar apparatuur was nog prima. 
Ik vond het mooi toen zij er over vertelde: niet wegdoen, vernieuwen. 

Ik zocht het bedrijf op, het is een landelijke organisatie.
Mijn man maakte een afspraak en een paar weken geleden was André Keukenvernieuwer hier. Een superaardige man. 

Hij ging zitten, dronk een kopje koffie, keek en keek. En toen zei hij, eigenlijk vooral tegen mij: 'Zou je drie keukenlades kunnen missen?'. 
En ik keek en keek en dacht: 'Ja natuurlijk kan dat. Vroeger woonden we hier met zijn vijven'. 
En ik begon meteen na te denken over hoe ik de boel uit die drie laden zo praktisch mogelijk zou kunnen verdelen. 

Nou je raadt het al. Onze keukenvernieuwer had een briljant idee. 
Die drie keukenladen ging hij aan de binnenkant verbinden en dáár achter een vriezer inbouwen. Dan líjkt het of er drie laden zitten, maar het is een deur.
Naast de koelkast ( die meteen ook is vervangen) en op de plek waar dat in onze ogen het handigst is. I 


In een ochtend en een klein stukje middag was het klaar. En mensen wat ben ik blij. Vandaag heb ik de vriezer een paar keer open gedaan en de koelkast ook. Gewoon om er van te genieten! 

Dit is een deel van onze keuken. De koelkast zit helemaal rechts en daarnaast dus nu de vriezer. Deze foto had vorig jaar gemaakt kunnen worden, of tien of dertig jaar geleden. Maar ik maakte hem gisteren! 
Hoera, klaar voor de toekomst!

(En nee, ik heb geen aandelen bij de Keukenvernieuwers en André zei dat hij niet echt op klanten zit te wachten want hij heeft het druk genoeg. Maar ik maak toch een beetje reclame: bij dezen. Klik

28 opmerkingen:

izerina zei

Wat een geweldige oplossing,ook met het oog op de toekomst

KnutzEls zei

Goed bedacht. Moet er ook niet aan denken dat er verbouwd zou worden. Dit is heel slim opgelost.

Judy zei

Kijk, daar heb je wat aan, aan zo'n meedenker! Mooie oplossing!

In de weer zei

Schitterende oplossing !

Emie zei

Dat soort vakmensen zijn goud waard.

Sjoerd zei

Die man had er kijk op. En het is een mooie oplossing.

Mijn Kleurenpalet zei

O, ja diezelfde groene tegeltjes zaten ook in onze keuken 44 jaar geleden toen wij ons huis kochten. Die hebben het 28 jaar uitgehouden. :-)

Charlie zei

Gefeliciteerd hoor met deze keukeningreep! Daar heb je wat aan! Dat er zo met je werd mee gedacht, fantastisch! Ik bezocht de link en inderdaad het ziet er allemaal goed uit! Wie weet ook wat voor ons?

Mormorsweb.blogspot.com zei

Het was en is nog steeds een prachtige keuken. Die van ons is 55 jaar oud ;-). Niks ingebouwd. We hebben de aanrecht ooit verhoogd en er een houten blad opgemaakt, Nu moet hij maar voldoen tot we ooit hier weg moeten; dan kunnen de volgende bewoners alles vernieuwen ;-)

Elizabeth zei

Zo, dat is echt nog eens meedenken...! Een reuzegoed idee van die man zeg...

Jeanette Renting zei

Zo goed en mooi opgelost. En fijn alles bij de hand in de keuken nu.

Kitty zei

Wat goed om dat zo op te lossen! Ik ga die link onthouden voor je-weet-niet… :)

Iris Flavia zei

Oh, boy. Our whole tiny family bathroom had those exact tiles on the walls, the floor was green carpet. Exact that color! I bet it still has (Bro fails to renovate and no one lives in there).
The kitchen here was ready and OK, if the tiles are not even.
Funny the man talked to you - does your hubby do no cooking?
Very clever remodeling-job! LOL I can so imagine to open with delight, just for the fun of it!

Nicole Orriëns zei

Wat een geweldige oplossing zeg! Soms heb je even een nieuwe of andere blik nodig. Die keukenvernieuwer klinkt geweldig!

Janny zei

Wat een geweldig idee, zo praktisch! Dat scheelt toch een heleboel gedoe.

Griemmank zei

Voor ons is het niet nodig, maar ik ken wel iemand die hetzelfde probleem heeft. Ik zal het uitstekende idee dus doorsluizen.

Anoniem zei

wat een fantastische oplossing!

Ferrara zei

Kijk, aan zo'n man heb je wat. Ziet er fraai uit. Ik ga je linkje wel opslaan want ook hier begint de boel wat sleets te raken en ik wil absoluut geen verbouwing.

biebkriebels zei

Dat ziet er goed uit!

Miriam zei

Heel goed zo'n kleine vernieuwing in plaats van een geheel nieuwe keuken! Ik hoor veel te vaak dat een keuken van tien jaar oud geheel vervangen wordt.

Floor zei

Wat een fantastische oplossing is dat!
De keuken ziet er nog heel mooi uit en zo heb je voor niet te veel geld een keuken voor de toekomst waar je gemakkelijk bij kunt.

Jolande zei

Wat een geweldige oplossing. Wij hebben in Belgie de vriezer in de kelder staan, maar aangezien daar altijd van die vieze dikke kelderspinnen zitten kom ik daar nooit en moet ik altijd iemand vragen om iets te halen.
Hier hebben we een vriezer onder de koelkast en ik vind het ideaal, ik kan me dus heel goed voorstellen hoe blij jij bent.

sjannesblog.com zei

Wat goed, zo'n meedenker! En hij is nog eens handig ook!

Josephine zei

Echt een man met inzicht, dit is werkelijk een super goede oplossing Bettie.
En je kan af en toe nog een wisselen met welk handvat je de vriezer gaat openen.👀

Josephine zei

Echt een man met inzicht, dit is werkelijk een super goede oplossing Bettie.
En je kan af en toe nog een wisselen met welk handvat je de vriezer gaat openen.👀

Marthy zei

Nou, voor zo'n vakman mag je van mij reclame maken hoor. We moeten blij zijn met zulke mensen, zijn vaak met een kaarsje te zoeken.

Koffie Digitalix zei

Je ziet er niets van...
Mooie keuken btw.

miekequilt zei

Wat een goede oplossing van jullie probleem. Echt keurig.