Totaal aantal pageviews

zaterdag 9 maart 2024

Pizza!!!

Vorige week zaterdag las ik op Instagram,  bij onze jongste zoon,  dat hij bijna uitverkocht was. Dwz. zijn pizza's waren bijna uitverkocht.  
 'Je kan nog net bestellen',  schreef hij.  Ik las het en dacht ik ga ons gewoon uitnodigen en pizza bestellen bij Dirk,  als klant. 
Enfin,  we mochten absoluut pizza komen eten, alleen niet als klant.

Ik heb hier het verhaal van de Pizzagalerij al eens verteld. Hoe Dirk dat deed in de coronatijd. 
Nou, hij bakt nog steeds. In zijn Pizzagalerij. Alleen in het weekend hoor en niet eens altijd. Het is echt een hobby, maar wel een serieuze.  


En ik kan naar eer en geweten zeggen dat zijn pizza's nóg lekkerder zijn geworden. Het kan haast niet, maar het is echt waar. 

Dirk was druk bezig en wij konden het allemaal gadeslaan,  voorzien van een hapje en een drankje. Ondertussen bediende Dirk twee klanten. Zo gezellig. 
Die mensen komen dan gewoon binnen, gaan aan tafel zitten en maken een praatje.  
De pizza's zijn van tevoren besteld en dus al voorbereid.  
Zodra de klant binnen is schuift Dirk ze in de oven, een professionele oven die op het balkon staat. Hij haalt ze er weer uit en verpakt ze in een pizzadoos. De klant betaalt en vertrekt. 
Volgende. 
Oh ja en de klant betaalt zelf wat hij of zij wil betalen. In de Coronatijd was de opbrengst voor de Voedselbank, maar dat is nu niet meer zo. 



Na de laatste klant waren wij aan de beurt. Wij gingen gewoon aan tafel.  Dirk had er drie gemaakt en ze waren mooi om te zien en heel erg lekker. 
Mijn man en ik konden niet alles op, dus werd wat overbleef in een doos geschoven en hadden we de volgende dag nog een heerlijke lunch. 

Voorlopig was het voor het laatst. Dirk, zijn vriendin en George  gaan tijdelijk verhuizen. Maar het is de bedoeling om weer terug te komen in dit huis en als de Pizzagalerij dan weer van start gaat, zal ik even waarschuwen.


En George? Die had best ook pizza gewild, zie hem smachten. Maar hij kreeg het niet! 

18 opmerkingen:

izerina zei

Oh heerlijk! Ga je de pizza( en je zoon) missen?

Iris Flavia zei

Can you believe Ingo "made" me have ice-cream and later I saw a pizza-place who sold by the slice. And.I.Was.Too.Full!!!!
I had no pizza in Perth/Adelaide/ages!

Paying what it is worth it to your mind. I´d always give more! :-) Good idea!!!

Hope after leaving people remember this pizza place when they start again!!!
I want pizza now!!!

Judy zei

Oe, ik krijg honger! Wat geweldig van je zoon!

Sjoerd zei

Een goede oven is goud waard, de standaard ovens halen geen temperaturen van 300 graden. Dan wordt het behelpen. Maar, ze zien er goed uit...

Emie zei

Een echte pizzaiolo in de familie. Bofferd!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wat leuk en wat een goed idee. Een pizzaoven op het balkon😄. En die pizza' s zien er heerlijk uit.

schrijfselsvanmij zei

Twee van onze zonen hebben een (buiten) pizza-oven, er worden hier (thuis) en daar (Keulen) regelmatig pizza’s gebakken. Regelmatig ook een overheerlijke glutenvrije voor mij. Altijd als eerste, nadat de oven goed is schoongemaakt :-)

sjannesblog.com zei

Wat een bijzondere hobby, zo. Je zult je zoon's pizza's nog gaan missen!

Kitty zei

Ze zien er geweldig uit en ik geloof onmiddellijk dat ze heerlijk gesmaakt hebben.

Charlie zei

Dat ziet er heerlijk uit en het is zo’n leuk persoonlijk initiatief.het is jammer dat ik niet in A-dam woon!

roentare zei

I like the Naples pizza.

Ferrara zei

Dat is boffen met zo'n zoon. Goed idee de opbrengst naar de voedselbank. Wij doneerden in coronatijd aan de voedselbank voor een gezin als we aan huis lieten bezorgen nu doen we dat nog steeds als we in de stad gaan eten.

Elizabeth zei

Oh, wat zien die pizza's er lekker uit! Veel lekkerder dan ik meestal voorbij zie komen...

Heidi zei

Wat leuk is deze, en ze zagen er nog lekker uit ook.
hihi mijn hond Bink zal er ook naar kijken en vooral een stuk willen.

Jolande zei

Wat leuk.
Ik heb even op de instagram pagina gekeken en dat ziet er vrolijk uit al die pizza´s.
Ik lust wel pizza´s en eet ze ook wel, maar ben er niet zo dol op als de meeste mensen.

miekequilt zei

Toevallig dacht ik laatst aan deze zoon van je. Wat lekker dat hij nog steeds bakt. En dan ook weer lekkerder dan eerst. Mmmmm

Josephine zei

Echt ontzettend mooi tijdens de corona periode, maar leuk dat hij nog steeds doorgaat.
Ze zien er zeer smakelijk uit dat was dus smullen voor jullie, maar Bettie. . . . .
die arme En George, zie dat sippe koppie van hem, je bent een bruut!!!😊

Marthy zei

Ik heb even op zijn site gekeken en ze zien er heerlijk uit. Wat een idee, pizza's bakken op een balkon.