Totaal aantal pageviews

zaterdag 23 maart 2024

Wicked Little Letters

 

Wat een heerlijke film was dit. Vooral vanwege de twee hoofdrolspeelsters. Van Olivia Colman had ik echt niks anders verwacht, die is gewoon heel erg goed. Maar Jessie Buckley is minstens net zo goed. Ik kende haar niet, maar ik zeg het met nadruk. Kijk naar die gezichtsuitdrukking op de flyer, dan weet je het al. 

Het verhaal: 
Edith krijgt geheimzinnige handgeschreven brieven met de meest verschrikkelijke teksten erin, obsceen en grof. 
Edith woont nog bij haar ouders, haar moeder is enigszins oké, maar die vader zeker niet. 
Edith is niet de enige die zulke rare brieven krijgt, meerdere dorpsbewoners ontvangen ze. 
Ja en dan wordt een buitenbeentje in het dorp verdacht. Rose is dat.  Zij is sowieso nogal grof gebekt, is alleenstaand met een dochtertje en tja... De politie weet dan eigenlijk wel zeker dat zij de boosdoener is, maar er is een jonge vrouwelijke agent die het daar niet mee eens is en zij heeft een plan...

De film is gebaseerd op ware gebeurtenissen en dat laatste maakt dat het eigenlijk een naar verhaal is. Maar het is ook heel grappig. Ik heb er van genoten!

11 opmerkingen:

izerina zei

Misschien een keer op tv? Je maakt me nieuwsgierig

Judy zei

Ik wacht ook op de tv versie. Klinkt als een goede film.

roentare zei

A movie to watch out for

Emie zei

Heerlijk om met een goed gevoel de filmzaal te kunnen verlaten.

Marieke zei

Mee eens: heerlijke film. En zeker bizar dat dit op waarheid berust. Het zal je maar gebeuren.

Sjoerd zei

dat lijkt me ook wel interessant.

Kitty zei

Hmmm, klinkt interessant... :)

Iris Flavia zei

Based on a true story sounds really scary! But sometimes that´s the fun about it, right.

Marthy zei

Ik zal moeten wachten op Netflix.

Jolande zei

Ik wacht samen mer Marthy.

sjannesblog.com zei

Dank voor de tip.