Totaal aantal pageviews

zaterdag 18 juli 2020

Boom

Midden in een heel groot weidegebied, stond deze boom.  Een boom slechts. Het lijkt misschien niet zo, maar je kunt wel zien dat hij helemaal alleen stond. De bomen op de achtergrond zijn echt ver weg.
Ja en dan dat heuvelachtige stuk er naast. Wat zal hier hebben gestaan. Misschien een huisje, of een boerderij waar verder alles van is verdwenen. Ik zou dat heel graag willen weten.


Ik was bijna over het hek geklommen om dat gebiedje rond die boom nou eens te gaan bekijken en misschien nog iets te vinden, toen mijn man zei dat er misschien wel afval was gedumpt. Er zit daar iedere keer een dikke rooie kat.
Dus ik deed het niet. Maar als ik er weer langs kom, misschien wel.




17 opmerkingen:

Emie zei

Dat zou ik ook graag willen weten en hoor het graag😄

miekequilt zei

Ga jij maar lekker voor ons op speurtocht. Als het afval is zie je het snel genoeg.
Fijn weekend.

izerina zei

Soms schuilen er koeien met de warmte onder zo'n eenzame boom

schrijfselsvanmij zei

Mooie boom, staat goed in het middelpunt daar

Mevrouw W. zei

Een paar jaar geleden is in de buurt van Schoondijke een huisje afgebrand. Daar doet dit me wel aan denken. Er staan nog een paar bomen en voor de rest ziet het er ook zo overhoopgehaald
uit.

Sjoerd zei

Wellicht kun je op deze site van het kadaster kijken: https://www.topotijdreis.nl/ kadaster gaat voor heel veel plaatsen terug tot 1815.

blauwruitje zei

Best facinerend. Goede tip om bij het kadaster te kijken.

Judy zei

Ja, intrigerend. Het ziet er inderdaad uit alsof er een woning gestaan heeft. In Engeland zie je vaak van die eenzame bomen in de velden. Handig voor de koeien.

Ageeth Mooij zei

Je hebt mij ook nieuwsgierig gemaakt!

biebkriebels zei

Spannend, ga je echt met een schep aan de gang?

Nietzomaarzooo zei

Boom der wijsheid; niet gaan graven als je niet wil zien wat je tegenkomt.

marga zei

Ik vraag mij altijd af als ik langs een groet oude boom fiets of wandel, "wat zou die allemaal te vertellen hebben als dag mogelijk was".
Groeten
marga

Ferrara zei

Achter het hek zijn de resten van een muurtje te zien. Doet toch vermoeden dat er een boerderij of een schuur heeft gestaan.

elly zei

Ik zie ook een watertje. Toch leuk om even te gaan kijken en fotograferen.

Marthy zei

Mooie boom!

Floor zei

Spannend! Zou zeker even gaan kijken wat het is, lijkt toch wel of daar iets heeft gestaan.
Laat je het ons nog even zien als je gekeken hebt?

Els04 zei

spannend!!!