Totaal aantal pageviews

donderdag 30 juli 2020

Finding Neverland

Nog steeds ruim ik op hier in huis. Lees: verwijder ik van alles hier uit huis. 
Deze keer ging de bezem door de dvd's.
Niet dat we er veel hebben, dus het was maar een klein stoffertje.
Een paar konden meteen weg. Maar er waren er ook een paar die ik helemaal niet gezien heb.
De dvd-speler moet boven in de slaapkamer geïnstalleerd worden en meestal vind ik dat teveel gedoe.
Maar nu staat- ie er en is mijn voornemen de niet geziene films te zien. Tijd zat, toch?
Te beginnen bij deze: Finding Neverland.
Ik kocht hem vorig jaar op een rommelmarkt voor 50 cent, omdat het jongetje dat hem verkocht me zo hoopvol aankeek

Het is een film uit 2004. In die tijd was ik totaal niet bezig met film.
Ik had het heel erg druk gehad met ons eigen gezin, met mijn baan en met mijn moeder. Zij overleed in oktober 2003.
In 2004 was ik aan het bijkomen denk ik. Dus niks film.
Enfin, nu wel. Ik vond het echt een heerlijke film.
Niks ingewikkelds aan, geen moeilijke plot, super-romantisch, met kostuums en  met dikke tranen mijnerzijds op het eind. En dan nog die Johnny Depp, waar ook de ouder wordende mens met plezier naar kijkt.
Ik zie nu dat Dustin Hoffman ook mee deed, maar die heb ik even gemist. Geeft niks, deze dvd gaat niet weg en dat betekent dat ik hem ooit nog eens wil zien.
Een hele middag genieten, voor vijftig cent, dat is mooi vind je niet?

14 opmerkingen:

Emie zei

Alleen al voor Dustin Hoffman is die film de moeite van het opnieuw kijken waard.

izerina zei

mooi plan voor een regenmiddag

Judy zei

Dat was zeker genieten!

Floor zei

Oooohhh dvd's! Als ik die hier zou moeten gaan opruimen, dan heb ik een bulldozer nodig haha!
Vind het nu eenmaal leuk om te kijken als er in de zomer vrijwel alleen maar herhalingen zijn.
Jij hebt in ieder geval alvast van ééntje genoten, misschien allemaal even kijken?

Firma Fluitekruid zei

De beste dingen on het leven kosten niets, of bijna niets. En ik heb ook altijd graag naar Johnny Depp gekeken. Jammer dat hij nu zo slecht in de publiciteit is, dat moet je dan maar even vergeten. Waarschijnlijk was hij toen nog jong en onbedorven :-)

Iris Flavia zei

That´s a very fair price for remembering your Mother and seeing a good movie, too.
And remembering the little boy´s face!

Marlou zei

Ha Bertiebo,

Finding Neverland...
Ja... die is echt mooi.
Ik heb 'm al meerdere keren gezien.
Dat jochie... aan het eind... ahhh

Ik heb overigens ook maar een paar dvd's. Mijn zus daarentegen: honderden!
Ze is een echte filmfan.

Groetjes!

Kitty zei

Daar moet ik ook eens mee aan de slag, met het opruimen van dvd's. Maar ik heb er nogal moeite mee omdat er hele mooie films bij zitten, vind ik dan hè, en ook wel wat die ik niet gezien heb, net als jij.
Mocht ik ze nog eens wegdoen dan kom ik eerst vragen of jij ze wilt!
Afgelopen week heb ik La-la-Land gezien, op Netflix. Wordt ook in gezongen, daar houdt niet iedereen van, maar ik vond het een heerlijke film.

Sjoerd zei

Dat wordt de volgende keer een zoekplaatje, waar is Justin...

Nietzomaarzooo zei

Heb vorig jaar ook al flink opgeruimd in de laden met DVD's. Mooie film.

Marthy zei

Ik heb er ook maar heel weinig en sommige nog niet gekeken. Ik kom er niet zo gauw op om een dvd te kijken.

Mrs. T. zei

Ik weet niet of ik deze ooit gezien heb. De titel klinkt me bekend in de oren.

miekequilt zei

Heerlijk om zo te genieten van een dvd.

blauwruitje zei

Als je voornemen voor 2020 was, het huis opruimen dan ben je goed bezig :). Ik ken deze film niet maar ik ga hem onthouden. Ik houd helemaal niet van films met geweld en die zijn tegenwoordig maar zeldzaam.