Totaal aantal pageviews

woensdag 8 juli 2020

What's in a name?

We wandelden nog maar weer eens over de dijk naar de vuurtoren oftewel het havenlicht. Omdat het daar zo mooi is. De route verveelt eigenlijk nooit en het eindpunt ook niet.

Bovendien heb je weer eens een ander uitzicht op de stad. Je ziet de Hoofdtoren en de Oosterkerk.


En dan nog de kunst langs de dijk, de beeldenroute. Ik ben niet zo erg van de beelden, maar er zijn toch echt leuke dingen. Ik heb al eerder wat laten zien.
Ik moet echt goed opletten, want ik kwam hier echt niet voor het eerst en toch was dit kunstwerk me nauwelijks opgevallen.
Afgeleid als ik ben door de wolken, de lucht en het water.
Kijk, hier zie je het hele werk:

Alle beelden hebben een bordje met daarop de naam van de kunsternaar én de titel. Sommige titels vind ik eigenlijk nogal onbegrijpelijk. Zo is er een beeld dat heet Wind, maar ik zie er een zeepaard in.
De titel die déze kunstenaar aan het werk gaf, die titel snap ik. Al had ik het niet zelf bedacht,  maar toen ik het las dacht ik ja, dat klopt.
Weten jullie de titel? Zo ja, niet hier reageren. Stuur me maar een mailtje als je het denkt te weten. En als je het goed hebt, stuur ik jou een kaart. Als je iets bedacht hebt dat heel erg leuk is ook! Vijf kaarten in de aanbieding, dus niet iedereen kan winnen hè. bettievdgriend@hotmail.com

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat wonen jullie toch in een mooie omgeving. Ik heb geen idee van de titel van het beeld hoor.

Judy zei

Ik zie er eigenlijk alleen haarspelden in. Maar dat zal het wel niet zijn.

Iris Flavia zei

It reminds me a bit of Sculpture by the Sea, I think it´s best to visit in Cottesloe, near Perth.
Well. If Corinna let´s them have it next March...

Onliemie zei

Wat een fijne wandelingen kan je daar in jullie buurt maken. Het lijkt wel of je elke dag met vakantie bent. Ik zou niet weten hoe dat kunstwerk heet. Iets met wind en water zou ik denken maar ik ben al helemaal niet goed in iets verzinnen bij zo'n abstracte werken. Dus ben ik benieuwd. Je gaat het hier toch ooit verklappen?

Bertiebo zei

😥

Nietzomaarzooo zei

Heb een antwoord gemaild.

Adriaantje zei

Hoi, ik was heel nieuwsgierig en heb het opgezocht.
Inderdaad, ik zou er niet zelf op gekomen zijn....maar ik zie het wèl!

biebkriebels zei

Ik vind beelden altijd erg intrigerend, ga graag naar de openlucht tentoonstellingen van Art Zuid inAmsterdam. Heb geen idee van de naam van deze beelden.

Matroos Beek zei

Wat een prachtige wandeling. De lichtopstand is echt mooi!
De beelden doen me denken aan lopen, zitten en op het hoofd staan. Maar dat zal het wel niet zijn.

Rianne zei

Lekker is dat toch... Mooie wandelingen, elke keer anders, in je eigen omgeving te kunnen maken...

Buiten de haarspelden krijg ik een Marco Polo gevoel, maar niet voldoende om een mailtje te sturen...

Marthy zei

Ik ben helemaal niet goed in dit soort dingen te raden. Wel goed in zoeken op internet maar dat doe ik in dit geval niet.

anja zei

Hoe heet het beeld?

Marion van de Sande zei

Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen: boom in zware wind. Het aparte vind ik dan dat deze boom net een andere wind krijgt dan de omringende bomen. Immers de boom (het kunstwerk) hangt net de andere richting in dan de omringende bomen.