Totaal aantal pageviews

zondag 12 juli 2020

Tweehonderd!!!!!!!!!!!!!!

Gisteren schreef ik over leuke post. Vandaag kan ik wel een postblog starten in plaats van een blogpost.
Want een dag later was het alweer raak.

Ik had eerst een mailtje gekregen van Anne. 'Ik lees al jaren met veel plezier je weblog. Reageren lukt me nooit, ik ben een oen op het web. Nu heb ik misschien wel iets om het goed te maken: een paar Roodkapjekaarten'.
Ha, er viel natuurlijk helemaal niks goed te maken, maar nadat ik mijn adres had gemaild, waren er al de volgende dag drie (3) Roodkapje kaarten. En ik had ze niet. Superlief, Anne. Heel erg bedankt. Vooral ook voor het compliment!




De teller stond op honderdzesennegentig, nog vier te gaan, dacht ik geheel ontspannen.

Tot ik gisteravond weer een mailtje kreeg. Van Marlies. Marlies ken ik ook niet persoonlijk, maar zij heeft mij al een paar keer Roodkapjes gestuurd. Marlies zei: 'Je zou wel eens dichter bij de tweehonderd kunnen zitten dan je denkt".
Wat was het geval? Zo'n beetje rond de kerst afgelopen jaar had ik ook een blogje over Roodkapjes. Marlies en Ferrara hadden me er toen een gestuurd. En die twee kaarten vond Marlies niet terug toen ze  in mijn verzameling keek.
Dat klopte.
Allebei die kaarten had ik niet in mijn Pinterest verzameling gezet. Niet gescand, niet verkleind, niks. Apart gezet, voor minder drukke  tijden en er vervolgens niet meer aan gedacht.
Nou,  dat ga ik eens even goed uitzoeken dacht ik. Dat deed ik en toen merkte ik dat er van de nummering niet veel klopte. Mijn kaarten zijn genummerd op volgorde van binnenkomst. Maar ik had niet de nummers vijftig tot en met eenenzestig. Wel genoeg kaarten om de gaten op te vullen, en nog een paar extra.  Die had ik ook apart neer gezet en zo komt het dat ik er nu tweehonderd heb.  Tweehonderd Roodkapjekaarten. Kan je dat geloven?
Ik wel, want ik heb ze gisteren allemaal in handen gehad.

En het leuke is dat ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat nummer 201 al in aantocht is.

21 opmerkingen:

miekequilt zei

Geweldig!! Wat fijn dat Marlies zo alert was. Ik ga straks nog maar eens bij Pinterest kijken naar al die Roodkapjes.

klaproos zei

heerlijk je enthousiasme te lezen bertie,
laat er een boekje van maken :-)
genieten nog veel meer mensen er van :-)

xxx

Judy zei

Nou ja zeg, wat een verrassing! GEFELICITEERD!!!

Sjoerd zei

Haha, leuk, dus toch op naar de tweehonderdvijftig...

sjannesblog.com zei

Tjonge jonge, een onuitputtelijke bron.

Emie zei

Nou ja...wat goed! Als 201 in aantocht is moet je beslist voor 250 gaan, want we houden van ronde getallen!

Jolande zei

Hahaha wat een giller. Maar geweldig dat je er nu 200 hebt! En nu gewoon rustig doorsparen, wie weet hoeveel er nog zijn.

pourquoi pas ??? zei

Ik snap je blijdschap helemaal. Ten eerste heb je je verzameling uitgebreid en er zijn ook overal mensen die aan je denken. Een ander blij maken is zo makkelijk , ik wens je nog veel kaartjes toe. liefs van mij

izerina zei

Wel bijzonder de verzameling en hoe je er aan kwam

Kitty zei

We zullen dóóóóóórgaan....! Geweldig, gefeliciteerd met deze mijlpaal :)

Onliemie zei

Geweldig. Hoe lief van iedereen. Op naar de 300. Nu kan je niet stoppen. Ik kijk uit naar kaartjes. :-)

Ferrara zei

Kijk zo schiet het lekker op. Fantastisch! Ben ik toch benieuwd of je de kerstkaart, ook een zelfgemaakte Roodkapje, van 2018 hebt teruggevonden.

Nietzomaarzooo zei

Wat goed zeg en zo snel! Wat een hoop attente en lieve lezers heb je!

KnutzEls zei

Op naar de 250!

Jeanette Renting zei

Het blijft bijzonder, dat er zoveel kaarten over 1 onderwerp zijn. En nog bijzonderder, dat iemand ze spaart en aan ons laat zien. Ik hoop dat je nog even door spaart :-)

Marleen zei

Yay!! Echt leuk, en dat ging opeens snel.

Mrs. T. zei

Prachtig!

schrijfsels zei

Nou zeg, tweehonderd!

Neeltje zei

Wat een leuke verzameling!

Sami zei

That is quite a collection of Red Riding Hood cards, never knew there could be so many different cards with that theme.

lien zei

Wow 200 dat is echt veel! Ik moet die van mij eens tellen, maar denk niet dat ik de 100 haal!