Totaal aantal pageviews

zaterdag 4 juli 2020

Gewoon leuk. Met nog een vervolg!

Dit is weer zo iets. Een keer gezien en gedacht: 'wat schattig',  om dan daarna steeds te kijken naar variaties en foto's te maken.  Inmiddels is het een hele verzameling geworden. Op Pinterest hoor, neemt geen enkele ruimte in beslag en kost niks.
Deze  hieronder dragen, als je het wil zien,  ook nog een boodschap uit die me bevalt. 

Ik heb dus een Pinterestverzameling, genaamd Kissing Couple.
Maar ik heb ook een heeel kleine verzameling in het echt. Bestaande uit twee stuks. Deze echte verzameling ga ik niet uitbreiden. Ik vind een verzameling van twee is ook een verzameling, toch?
De eerste is heel gewoon, zo'n toeristisch stelletje. De tweede zie je hieronder:


Gekocht op de grote Suriname-tentoonstelling in de Nieuwe Kerk, nog niet eens zo lang geleden. Het lijkt trouwens wel jaren geleden... lichtjaren.

 Daarnet werd me van verschillende kanten een stukje geappt dat vandaag in onze krant stond, het  Noordhollands Dagblad. We hebben die krant zelf ook, maar ik had het nog niet gezien. Ik wist ook niet van het bestaan van dat levensgrote couple af. Normaal gesproken zou ik zeggen 'komop, we gaan kijken'. Helaas, dat lukt nu niet.  Maar wie weet? Ooit? 

Het zit zeker in de lucht of zo. Want vorige week had zij van Biebkriebels,  klik , ook al een stukje over een kissing couple. Een golden kissing couple, nog wel.  Had ik ook nog nooit gezien. Erg leuk. Mijn blogje had ik toen al klaar. Dus het is wel bijzonder vind ik.

23 opmerkingen:

Emie zei

Ja hoor, twee is ook een verzameling. Die onderste heb ik nooit eerder gezien, heel leuk maar jammer dat ze niet samen op een voetstuk staan.

Judy zei

Dat Surinaamse koppeltje is wel heel erg leuk!

Alet Venhuizen zei

Die tweede is "bijzonder" leuk :-)

sjannesblog.com zei

Zeker leuk en actueel.

Bertiebo zei

Eh.. maar ze staan toch samen? Of bedoel je de twee stellen samen?

KnutzEls zei

Lieve stelletjes. Toen kussen nog gewoon kon. 🥰

miekequilt zei

Ik vind ze allemaal enig. En in Pinterest kan je blijven sparen. Heerlijk toch.
Fijn weekend.

Onliemie zei

Wat een leuk idee om zo een fotoverzameling te maken van die "posturekes" zoals wij Vlamingen die dingen noemen. De Surinaamse versie is ook heel leuk. Niet zo van 13 in een dozijn maar heel apart mooi.

Sjoerd zei

Als het zo doorgaat is dat straks ook verboden... Stay Home, Stay Save, No Sex...

Willy zei

Nederlanders zijn echte verzamelaars, dus met pinterest kun je er heerlijk op los verzamelen.

Iris Flavia zei

Ohhhh, the flowers behind the back, so cute!
Now I have "the cheese-ad" in mind, maybe you know it, with Miss Antje from Holland!

Kitty zei

Ik vind de Surinaamse versie geweldig!

biebkriebels zei

Nou het zit zeker in de lucht als de krant er ook nog over schrijft!

Ageeth Mooij zei

Ze zijn prachtig! Een handige manier van verzamelen, foto's!
En die XXXL versie staat op mijn lijstje!

Marleen zei

Zo schattig.

Floor zei

O wat leuk! Ik ken die ene wel uit Holland, maar wist niet dat er nog meer soorten waren.
Heb het gevoel dat er toch wel weer een verzameling aan gaat komen.
Een leuk plankje en dan die popjes er gezellig op zetten. Dan nog een plankje.... etc.

Jolande zei

Ook weer een hele leuke verzameling.

R's Rue zei

Beautiful.

Marthy zei

Ja, dat Surinaamse koppel is echt leuk, ik denk om dat ze afwijken van het gewone.

Nietzomaarzooo zei

Big Brassa voor het laatste koppeltje.

Emie zei

Oeps, ik dacht dat beide figuurtjes los stonden naar heb niet goed gekeken.

Ferrara zei

Op Pinterest neemt een verzameling geen ruimte in en afstoffen hoeft daar ook niet. Vooral dat laatste vind ik een groot voordeel.

Els04 zei

Zelfs ik, Belg, heb zo een koppeltje in huis :)