Totaal aantal pageviews

donderdag 23 juli 2020

De Wilde Stilte

In dit boek van Raynor Winn, vertelt Raynor hoe het verder ging met haar en haar man. Zij zijn het stel dat op een dag in grote problemen kwam, huis kwijt, geld kwijt, man terminaal ziek. Ze gingen wandelen, het Zoutpad.
Moth, de man,  knapte er fysiek gezien erg van op, hoe zwaar die tocht ook was. En allebei werden ze ontzettend sterk. Niet alleen fysiek.
Dit boek is het vervolg, hoe ging het verder met deze mensen.
Ik kan er bijna niks van vertellen, want dat is waar het boek over gaat, dus gebeurtenissen vermelden doe ik niet.
Ik kan wel zeggen dat ze weer gingen wandelen, Raynor en Moth. En dat er onverwachte dingen op hun pad kwamen.
Dat er nieuwe plannen kwamen en hoe het met de studie van Moth verder ging.
Het eerste boek vond ik een echte aanrader en dit boek ook. Maar alleen voor mensen die Het Zoutpad al lazen. Klik Als je dat deed, is dit boek ook een aanrader. Al was het alleen maar doordat je de mensen lijkt te kennen.
En toch ook wel omdat het een pleidooi vormt voor een andere en soberder manier van leven.

20 opmerkingen:

Emie zei

Het Zoutpad staat nog steeds op mijn lijstje. Je maakt me wel nieuwsgierig naar deze boeken!

Firma Fluitekruid zei

Haha, wat grappig, Emie, ik lees net dat je de vorige keer geen lijstjes meer ging maken... :-) (Zelf ben ik ook helemaal niet consequent, hoor)

Het lijkt mij wel mooi, ik ga het eerste deel maar eens reserveren.

miekequilt zei

O Bertie. Mijn lijstje te lezen boeken is lang. En nu weer twee boeken erbij. Ik kom tijd te kort, maar toch bedankt voor de tip.

Judy zei

Ik houd ze in gedachten, beide boeken.

Katrien zei

Gereserveerd! Dank voor de tip.

Anna zei

Kende het niet. Net het zoutpad gereserveerd. Nog 14 wachtenden voor mij ;-)

biebkriebels zei

Ik ben net het Zoutpad aan het lezen en zag het vervolg ook al liggen in de boekwinkel. Was even bang dat je er wat over ging verklappen , maar gelukkig hield je je in! Het is echt een boek wat je niet meer kunt wegleggen.

sjannesblog.com zei

Nu ga ik echt 'het zoutpad' lezen!

Marleen zei

Toegevoegd aan de lijst. Klinkt als een aanrader.

Miriam zei

Ik ken deze boeken nog helemaal niet (en houd wel van lezen), dus bedankt voor de tip!

Ferrara zei

Zoutpad al weken in de reservering bij de bieb net als hotel Europa. Hoewel de bieb weer redelijk normaal draait lijkt het of Corona nog steeds voor vertraging zorgt

Nietzomaarzooo zei

Zet ze ook op mijn bieblijst. Bedankt voor de tip(s).

Sjoerd zei

Je maakt me nieuwsgierig, ook naar het Zoutpad. Wellicht toch een kijken of ik die ergens uit kan halen.

Els04 zei

Beide staan nog op mijn lijstje.

Anna Lines zei

Ik probeerde dit laatste boek te bestellen bij mijn boekhamdelaar in Londen (waar ik woon).
Helaas, de publicatie hier is uitgesteld tot September. Met Moth gaat het momenteel niet goed en Raynor vond dat de verzorging van hem voorrang verdient over een ronde presentaties die een nieuwe publicatie mee gaat brengen. En daar kwam ook nog de Corona crisis bij. Ik ben blij dat het boek vertaald is en verkrijgbaar is in Nederland.

Willy zei

Zag al dat Het zoutpad een vervolg had. Het zoutpad moet ik eerst nog lezen.

Firma Fluitekruid zei

Hebbes! We zijn op vakantie door Nederland, en toen we op de autoradio toevallig ook iemand hoorden die helemaal lyrisch was over het Zoutpad, heb ik het meteen gekocht bij de Bruna in Deventer. Voor 10 euri maar!

Marthy zei

Ga ik lezen want ik vond Het Zoutpad al zo mooi en ben tenslotte ook een wandelaar.

Jeanne zei

Wat heb je dat weer mooi samengevat!
Ik vond beide boeken prachtig, in één adem uitgelezen.
Nog bedankt voor de tip!

blauwruitje zei

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Dank je voor de tip.