Totaal aantal pageviews

zondag 5 juli 2020

Wandersteine


Nou dat was leuk. We wandelden door een natuurgebied in de buurt, genaamd de Hulk. En daar op een bankje, lag deze steen. Vrolijk beschilderd.
Ik bekeek hem eens en nam hem toen mee naar huis. Op de achterkant stond Wandersteine en een Facebook-merkje. Dat ging ik thuisgekomen natuurlijk eens even opzoeken. Het is een groep die stenen beschildert en die dan  ergens neerlegt voor de toevallige voorbijganger. Onder het motto:
Vinden, Genieten en Posten.

Dat heb ik dus maar gedaan. Alle drie. Vinden, Genieten en Posten.

Ik houd van stenen met een mooie vorm en ik houd ook van beschilderde stenen.
Dus moest ik meteen denken aan toen ik nog werkte en er voor vaderdag  iets gemaakt moest worden.
Ik had dat jaar  bedacht om met de kinderen een mooie steen te beschilderen en te lakken, een presse-papier. Natuurlijk mooi ingepakt (veel kinderen kunnen dat niet) en met een kaartje erbij.
De kinderen vonden het leuk om te doen en ze maakten de prachtigste dingen. Niet een tekening op de steen, maar de vorm gebruikt om er bijv. een dier van te maken. Ik herinner me een fantastisch lieveheersbeestje en een prachtige clown met een dikke buik.
Ik was buitengewoon te spreken over de resultaten. De kinderen ook, ze wilden het veel vaker doen.
Maar een paar weken later hadden we tien-minutengesprekken. Die echt tien minuten mochten duren en niet langer.
Eind van het schooljaar, best nog wat te bespreken zou je zeggen. Maar de vader van Ronnie dacht daar heel anders over. Die wilde het niet over zijn kind hebben, die wilde alle tien minuten  gebruiken om verhaal te halen over zijn vaderdagcadeau.
Hij vond het he-le-maal niks. En dat terwijl Ronnie juist een opmerkelijk talent had gedemonstreerd. Tja...

Enfin, de wanderstein past wonderbaarlijk goed bij Pim en Mien in onze tuin.  Ik laat hem een tijdje liggen en misschien leg ik hem later zelf ook weer ergens neer. Of ik máák er een...

28 opmerkingen:

Emie zei

Pim en Mien passen goed op de steen, dat zie je zo. Wat een geluk om zo'n steen te vinden en wat een vreemde vader had die Ronnie. Mooi verhaal zo bij elkaar.

Miriam zei

Leuk! Dit past ook een beetje bij de "Random-Acts-of-Kindness", een sympathiek initiatief voor een onbekende.

Sjoerd zei

Eigenlijk is dat een super idee, ik ga eens snel op zoek...

Judy zei

Wat een ontzettend leuk idee! Ook leuk om met kinderen te doen, die vader snapt er niets van. Pim en Mien, wat een fantastisch stel!

miekequilt zei

Leuk idee. Z'n steen zou veel kunnen vertellen over waar hij is geweest. Tja, oudergesprekken, daar werd je toch soms niet vrolijk van.

Marleen zei

Wat een mooi initiatief, om onbekenden met zo’n kunstwerkje te verrassen. En hopelijk kan Ronnie nog steeds genieten van zijn creatieve talenten.

Mevrouw W. zei

Hier in huis ligt ook nog een vaderdagsteen: 'voor een keigoede papa' staat erop het begeleidende briefje geschreven. Dat is toch geweldig?

KnutzEls zei

Zo'n steen ligt hier in de doos "souvenirs" beschilderd door jongste zoon. Ook vaderdagcadeau. Die mag niet weg, lag jaren in de kast te pronken.

Bertiebo zei

Oe, die tekst had ik toen niet bedacht. Vind ik nu nog een beetje jammer

schrijfsels zei

de beschilderde stenen die mijn man van onze zonen voor diverse vaderdagen heeft gekregen heb ik allemaal bewaard, net als de meeste knutselcadeautjes liggen ze in een vitrinekastje op de overloop

Griemmank zei

Dát is leuk, zeg. Past inderdaad heel goed bij je schattige beeldjes. Wat een vervelende vent, die vader. Hij had zeker liever een nieuwe gamedinges gehad voor Vaderdag.

Kitty zei

Wat een superleuk idee. Ik ga daar ook eens kijken. Op FB bedoel ik... ;)

Onliemie zei

Hier ook een vaderdagsteen : voor een kei van een papa. Hopelijk heeft die vader van Ronny zijn ongenoegen niet aan zijn zoon laten blijken. Lijkt me een zielige man. Heb op slag medelijden met Ronny. Wat staat je vondst leuk bij Pim en Mien. Nu vind ik Pim en Mien zelf ook geweldig leuk. Zo gezellig die twee. :-)

Nietzomaarzooo zei

Wat een steengoede vondst! En ik mag hopen dat Ronny zijn talent niet heeft opgegeven. Er zijn helaas veel Ronny's en dit soort keiharde vaders. Met een hart van steen.
Las dit blog vanochtend in mijn bed en ik keek naar de kleine vitrine met alle moederdag werkjes van mijn kinderen. Om me te herinneren waarin mijn rijkdom echt zit.

Wat een heerlijke beeldjes in jullie tuin. Die steen hoort daar gewoon even uit te rusten.

biebkriebels zei

Die zijn toch juist leuk en vooral als je kind het gemaakt heeft, je zal maar zo'n vader hebben, arm kind!

Bertiebo zei

Even voor alle duidelijkheid: die vader had niet zo zeer kritiek op zijn zoon hoor, het lag aan mij. Ik had iets beters moeten bedenken.

Iris Flavia zei

Sweet story. I was about posting the stones our kindy has nearby. (I will)

Sami zei

What a lovely initiative to place such beautifully painted stones for others to find.
Love your Pim and Mien garden statues, so cute.

Ferrara zei

Hier denk nou van hoe vind je ze. Inspirerend initiatief.

Willy zei

Leuk die stenen. Ik zou blij verrast zijn als ik 't ergens tegenkwam. De vader van Ronnie zou er aan voorbij lopen.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Hier zie je ze ook liggen, lief gebaar. Met wensen voor een zonnige dag of dergelijks.
Ja, maak er zelf ook maar eentje.

Neeltje zei

Wat leuk, dat steentje. En de beeldjes ook.

Rianne zei

Sommige ouders...

Leuk steentje,net als de beeldjes.

Floor zei

Hoop dat het goed gekomen is met Ronny.
Met jouw steen komt het zeker goed. Staat leuk tussen die beeldige stenen poppen in die je al hebt.
Stenen beschilderen is leuk werk, kan ook heel goed met stiften.

guusje zei

Nare man. Ik had hem meteen netjes afgekapt. Smaken kunnen verschillen,
maar je komt voor je kind. Hoop dat Ronny niet op zijn vader is gaan lijken. Ik heb ook van die steentjes: kus voor mijn zus enz.

sjannesblog.com zei

Ik beschilderde ook stenen met de klas en kreeg ze ook van collega's met de boodschap keigoede collega's. Die bewaar ik natuurlijk.

Jeanette Renting zei

Wat een leuk gebaar, en fijn om te vinden.
Hier ligt ook een steen voor een keigoede vader.

Els04 zei

zo tof, het moet niet altijd een plant zijn;)