Totaal aantal pageviews

dinsdag 21 juli 2020

Putdeksel

Er zijn heel wat steden en landen geweest waar ik putdeksels zag en fotografeerde. Het is geen verzameling geworden al had dat in mijn geval zomaar gekund.
Ik herinner me Berlijn, waar afdrukken werden gemaakt van zo'n mooi putdeksel en dat werd dan weer op een t-shirt of tas gedrukt. Ik heb datzelfde ook in Barcelona gezien. Superleuk.
Maar nu, tijdens wat ik dan maar de Coronawandelingen in onze eigen stad zal noemen, zag ik een  prachtig putdeksel.
Kijk:

Dat is toch echt een mooi putje hè, met die eenHOORN.  Ik zag er een paar en allemaal in mijn eigen wijk. Verder lopend, de stad in, het oude centrum in, zou ik ze juist verwacht hebben. Maar niks hoor, daar waren gewoon saaie putdeksels.

 Die eerste heeft nog wel een aardig ruitje, maar waarom hier een putdeksel met de naam Weert ligt? Niet dat ik iets tegen Weert heb hoor,
Maar ja, het geld zal wel op zijn geweest.
Ik ga mijn blik maar weer omhoog richten!

23 opmerkingen:

Emie zei

En zo heeft zelfs de wereld van de putdeksel nog zijn geheimen!

Elizabeth zei

Daar kijk ik nu helemaal nooit naar, maar dat gaat veranderen....

izerina zei

Je maakt me ergens op attent. Ik keek nooit naar een putdeksel,fietste er juist omheen.

Sjoerd zei

De gemeente Weert heeft er niets mee van doen, de fabriek heet Nering Bogel en ligt toevallig in Weert. (https://www.neringbogel.eu)

Judy zei

In Deventer hebben ze ook van die mooie putdeksels in het centrum, ik blogde er al eens over. Vind die eenhoorn ook prachtig. Maar kijk maar liever weer naar boven.

miekequilt zei

Blog

Wat een mooie putdeksel. En leuk ook: eenHoorn. Ik had ook even naar die uit Weert gezocht en vond hetzelfde als Sjoerd. Het is de fabrieksnaam.
Ik herinner me trouwens, dat het een tijd populair was om met potlood en papier de structuur van putdeksels over te nemen, en die spaarde je dan.

klaproos zei

die eenhoorn is prachtig, bertie,
de naam weert misschien van de maker zou dat kunnen ?

Nietzomaarzooo zei

Mooie die met die Eenhoorn. En leuk dat je zelfs van putdeksels nog iets aparts kan maken.

Jolande zei

Die eenhoorn is heel mooi.
Ik heb ook een mapje putdeksels :-)

Happy Earl Grey zei

Prachtig die Eenhoorn, ik was vorige week in Hoorn, maar heb er niet op gelet. Hoewel er vaak mooie zijn in steden.

Ferrara zei

Deze zit nog niet in mijn mapje. Als ik weer eens in Hoorn kom weet ik wat me te doen staat. Er zijn meer steden die hun gemeentewapen of een andere bezienswaardigheid in hun putdeksels showen. Onlangs plaatste ik er onder de letter P een zestal op Op en Rond de Deur.

Willy zei

Ik denk dat die putdeksel in Weert gefabriceerd is.

s.c zei

Leuke serie.

biebkriebels zei

Ik let er eigenlijk nooit op, zie er ook niet zo veel hier, misschien wel in Amsterdam, maar ja....

Marleen zei

Die eenhoorn is een bijzondere. Mooie vondst weer.

nicole orriens zei

Wat leuk inderdaad! Ik zal ook eens op putdeksels gaan letten!

schrijfsels zei

En ik zie ook nog eens een gezichtje in die eerste putdeksel :-)

Bertiebo zei

Ha Inge, dat had ik nou weer niet gezien. Nu wel!

Marthy zei

Ín Frankrijk zag ik ook hele mooie, vooral tijdens het lopen van de Camino. Die van Hoorn is inderdaad mooi en die van Weert, tsja daar staat wellicht de fabriek van putdeksels.

Matroos Beek zei

Interessant. Daar ga ik ook eens meer op letten.

sjannesblog.com zei

Mooi die EenHoorn! Weert kom je door het hele land tegen, dat was me opgevallen.

In de weer zei

Wij hebben er laatst toevallig ook weer enkele gefotografeerd, maar nog niet gebruikt in een blog.
Wel een hele tijd geleden die van Maxima en Willem Alexander. Die ligt in heel veel plaatsen in Nederland, meestel bij het gemeentehuis in de buurt. Misschien bij jullie ook ?

Marion van de Sande zei

Niets mis met Weert, het is mijn woonplaats ;-)

Er staat Weert op omdat het bedrijf wat er boven staat (Nering Bögel) in Weert gevestigd is.

Ik vind de eenhoorn ook een mooie, maar de geruite overigens ook.