Totaal aantal pageviews

donderdag 16 juli 2020

Vernachten

Wat is er toch veel te zien, als je kijkt. 
Op de fiets kwamen we bijvoorbeeld langs deze boerderij. In het aangrenzende dorp Berkhout, maar dan in het gedeelte waar we met wandelen nooit komen. 
Ik kijk altijd naar boven, op zoek naar nieuwe huizennamen. En ik ga best hard op mijn e-fiets. Dus toen ik dit bord zag moest ik echt stoppen en afstappen, want dat lees je niet in de gauwigheid. Het leek  me nogal een erg uitgebreide huizennaam.

Ha, dat was het dan ook niet. Het was gewoon een tekst. Over het vee dat in de zomer de wei in gaat en in de winter hier mag 'vernachten'. Zo leuk om te zien. Die hele boerderij trouwens, met veel details

Veel huizennamen, nieuwe huizennamen,  vond ik op deze tocht niet. 
Eentje maar:

 Maar wel een leuke, vond ik.

19 opmerkingen:

izerina zei

Zou je dan ook niet graag binnen willen kijken in zo'n mooie boerderij?

sjannesblog.com zei

Fietsend gaat het mij te snel, dan heb ik het gevoel veel te missen, want er is idd zoveel te zien altijd. Deze vondsten zijn ook weer zo leuk.

Emie zei

Zou dat bord eerst op de koeienstal zelf hebben gehangen? Mooi is het wel.

Himawan Sant zei

I will also experience it to choose to stop for a moment to read the whole sign under the cow .....,

Sjoerd zei

Ik ga toch voor die boerderie... Schitterende tekst, en mensen met liefde voor huis en dieren.

miekequilt zei

Wat een leuk bord. Met een mooi gedicht erop. Knap dat je het zag en kon stoppen voor een foto.

Judy zei

Wat een prachtige tekst, zomaar gevonden!

Alet Venhuizen zei

Mooi! Alles, het gedicht, de boerderij, de details........

Nietzomaarzooo zei

Prachtig woord: vernachten. En de tekst is ook al prachtig.

Kitty zei

Ja, deze is zeker prachtig!

biebkriebels zei

De boerderij is zeker mooi met die aparte steentjes.

Ferrara zei

Naar boven kijken en snelheid hebben is niet echt veilig. Op ecostand fiets je langzamer.
Leuk bord en mooie details aan de boerderij. Wil je de namen zelf gezien hebben of wil je ze ook wel opgestuurd krijgen?

mirjam kakelbont zei

Wat een prachtige stenen heeft de boerderij. En de gekleurde ruitjes in het glas. Weer een parel op je blog!

Marthy zei

Gelukkig dat er nog steeds mensen zijn die dit soort huizen op waarde weten te schatten en er goed voor zorgen. Een pracht van een huis en die tekst is zo mooi.

In de weer zei

Vakmanschap straalt er vanaf !

Marleen zei

Ik geniet van zulke details. Geweldig, net als de tekst.

Onliemie zei

Geweldig die tekst. Mooi woord "vernachten"!

Bertiebo zei

Ferrara, nee ik wil ze zelf gezien hebben.Veel te leuk om iets te vinden. Ik fiets heel veilig hoor, bijna altijd eco

Rianne zei

Mooie tekst...
Ja al wandelend en fietsend, en soms zelfs vanuit de auto (file) zie je de meest prachtige en bijzondere dingen.